Технологиите заемат съществена част от ежедневните ни покупки. Те създават безкраен океан от възможности за потребителите навсякъде по света.
Глобалният онлайн пазар за търговия на дребно е изключително силен и силата му произтича от способността на брандовете да разбират различните модели на поведение сред глобалните потребители, ръководени от местната култура, характеристиките на околната среда и контекста, пише онлайн изданието business2community.com.
Онлайн търговците трябва да вземат локализацията под внимание. Като ключов инструмент, използван от големите марки днес, локализацията променя играта в усилието на онлайн търговците да уловят повишеното търсене заради пандемията.
Какво е локализация на електронната търговия?
Най-просто казано, локализацията указва мястото на търговеца, който бихте посетили и лично, ако можехте. Обикновено тези местни търговци разбират вашите конкретни нужди и изрично демонстрират това във всяка част от вашия опит с тяхната марка.
Локализацията обаче не означава, че търговецът е базиран в същия град или дори в същата държава. Той просто полага усилия да се локализира, както показва и статистиката.
Според изследването Топ 50 глобални марки към юли 2021 г. 46% от топ 50 уебсайта предлагат повече от четири езикови избора на общата си аудитория, за да осигурят локализирано и местно изживяване.
Шестнадесет от първите петдесет марки привличат повече от 20% от трафика на уебсайтовете от външни страни. Samsung, Shein и Apple предлагат своите уебсайтове на над 30 езика по целия свят, привличайки над 50% от трафика на сайта си от чужди пазари.
Базираният в Китай доставчик на електронна търговия AliExpress получава огромните 91% от посещенията си в мрежата от чужд трафик по целия свят, като най-голямата част от уеб трафик идва от Бразилия.
Едноименният нидерландски туристически търговец Booking.com получава също толкова впечатляващите 85% от своя уеб трафик от чуждестранни посетители и е достъпен на 49 езика.
Петте най-добри уебсайта за електронна търговия, класирани по дял на трафика от външни страни, са: Aliexpress, Steams, Booking.com, Samsung и Ikea.
Повечето потребители рядко пазаруват от търговци, чиито сайтове са на чужд език. Също така няма вероятност да посетят търговец и няма да купят от бранд, който не разбира нуждите им.
Въпреки че една марка може да има това, от което се нуждаете, налично и готово за закупуване на видно място, ако не се свърже с вас на фундаментално ниво, тя няма да получи парите ви.
Основните играчи в пространството за електронна търговия са развили локалния подход до ниво наука. AliExpress е една от онези марки, които се движат със скоростта на светлината в усилията си за локализация в различни аспекти на компанията. Тяхната услуга за превод на живо в реално време е само един пример за това, което Aliexpress прави, за да изпревари конкуренцията.
През 2020 г. компанията обяви своя подробен план за локализация, за да се погрижи за глобалната публика, която вече пазарува от гиганта и която се намира в над 200 страни.
Когато вашият бизнес започне да се разширява, ще се разраства и неговото присъствие. За да избегнете пропуснати възможности за ангажиране с бъдещи клиенти, вашата марка трябва да мисли напред в изпълнението на плана си за локализация. За да бъдете един от малкото, които могат да уловят нова потребителска база, която е защитена от местното разнообразие и фокусна точка за хиляди други марки, най-добрият начин да се откроите е като се смесите с местните си потребители.