Създаването на лого може да изглежда като непосилна задача, ако нямате много опит с това. Това обаче не е невъзможна задача, стига да я изпълнявате стъпка по стъпка.
Повечето професионални дизайнери препоръчват да отделите време, за да разбиете личността зад логото. Анализирайте марката, включително ценности, цели и аудитория. Бъдете готови да скицирате някои потенциални дизайни на лого за по-нататъшно развитие, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Когато сте подготвили цялата си основа, тогава е време да се заемете със задачата за проектиране на лого.
Съобщение за бранда
Първият елемент, който се нуждае от внимание при дизайна на логото, е точността на съобщенията на бранда. Това изисква дизайнерът да вземе логото като цяло, след като разгледа всеки отделен елемент и го претегли спрямо личността на марката, за да гарантира, че то представя добре името на компанията.
Този конкретен елемент е по-трудно да се определи. Подфактори, като отчитане на емоциите в дизайна на логото, имиджа на марката и посланието, също играят роля.
Най-добрият начин да гарантирате, че този най-важен елемент е спазен, е да познавате добре марката. Както бе споменато в началото, отговорността на дизайнера е да анализира марката, включително ценности и аудитория, и съответно да съпоставя дизайна.
Освен съобщението на марката, тук са петте основни елемента на дизайна на лого, за които дизайнерите трябва да се погрижат.
Стил
Действителният стил на вашето лого е добър старт да започнете, когато сглобявате дизайна, защото ви дава посока. Може да използвате емблема като банер, да комбинирате графика с буквен знак, словен знак или монограм. ова са най-често срещаните видове лога и са сред най-ефективните за подпомагане на утвърждаването на нова марка.
Типът лого, който избирате, е основният елемент на крайния продукт. Това е план за останалите дизайнерски решения.
Избор на шрифт
Вашият избор на шрифт или дали изобщо ще използвате шрифт ще бъде силно повлиян от типа лого, което решите да проектирате. Шрифтът може да бъде фокусът на логото или да е поддържащ елемент, а може и въобще да не е необходим. Шрифтовете са важни не само защото се използват за предаване на писмено съдържание, но и защото типът шрифт, който избирате, насърчава тона на разговор.
Шрифтовете със засечки са традиционни, уважавани и надеждни. Шрифтовете без засечки са остри, чисти и ефективни. Скриптовите шрифтове са артистични, уникални и елегантни. Модерните шрифтове са драматични, смели и въздействащи.
Избор на цвят
Изборът на цвят е може би един от най-въздействащите елементи на логото поради важността за цялостната естетика на дизайна, както и потенциалното въздействие, което вашата цветова палитра може да окаже върху зрителя.
Психологията на цветовия дизайн ни помага да избираме цветове, които е по-вероятно да се харесат на нашата целева аудитория, и да избягваме цветове, които вероятно ще бъдат отхвърлени като непривлекателни или които имат отрицателни конотации поради произход или култура.
Изборът на цвят трябва да гарантира създаването на дизайн на лого, който е лесен за разбиране, като отделните елементи ясно се открояват един от друг и от фона. Твърде нисък контраст в цветовете води до това всичко да изглежда еднакво. Твърде високият контраст може да изнерви клиентите ви.
Графичен стил
Цялостният стил на графиката — и на логото като цяло, тъй като трябва да е хармонично, също може да повлияе силно на тона на бранда. Ръчно нарисувана графика с уникални елементи прави логото да се откроява като необичайно; обща графика с проста форма без никакви отличителни елементи го прави безлично.
Графиката също може да бъде модерна, остра, изчистена, груба и т.н. Няма ограничение за това, което една графика може да каже за логото и марката зад него. Затова е жизненоважно да изберете този конкретен елемент разумно.