След като Pinterest представи Buyable Pins през 2015 г., индустрията на социалните медии се движи бързо към бъдеще с повече пазаруване. Instagram Checkout и Facebook Shop привличат все повече брандове, тъй като потребителите все по-често се обръщат към социалните медии за своите покупки.
Продажбите чрез социална търговия в САЩ се очаква да нараснат до 36,09 милиарда долара тази година, което представлява годишно увеличение от 34,8%. До 2025 г. продажбите ще се доближат до 80 милиарда долара, пише в материал в блога на roirevolution.com.
TikTok Shopping е най-новия инструмент, обявявил партньорство с Shopify за стартиране на собствено маркиране на продукти и възможности за пазаруване в приложението. Тези функции напомнят, че наближава денят, в който социалната търговия ще стане необходима в маркетинговата стратегия с пълна фуния.
Празничният сезон тази година ще донесе предизвикателство за марките, които искат да растат печелившо. За да подготвите бранда си за растеж, ще трябва да достигнете до нови потребители и да приложите план за стратегическо насочване, например чрез социална търговия.
Какво представлява социалната търговия
Социалната търговия е способността да популяризирате и продавате продукти на сайтове за социални мрежи, като Facebook и Instagram. Това е нещо различно от платената реклама, тъй като позволява покупка в рамките на самите социални медии, вместо да пренасочва към магазин.
42% от марките планират да продават директно през социалните мрежи през 2021 г. в сравнение с 30% през 2020 г.
Социалната търговия намалява времето за зареждане на страницата и осигурява по-безпроблемно изживяване за потребителя. Освен това на потребителите не им се налага да излизат от приложенията за социални медии и могат да продължат да правят там това, което харесват и искат.
Как да използвате социалната търговия
Със сигурност всеки бизнес е наясно, че трябва да търси клиенти там, където потребителите ходят, а не да ги чака наготово. Функциите за социална търговия въвеждат допълнителни точки на допир с вашите клиенти. Ако не сте в социалните медии, вашите конкуренти имат предимство. Има различни стратегии, които трябва да използвате, за да достигнете до нови потребители чрез социална търговия на всички платформи.
Данните показват, че 52% от социално ангажираните купувачи са направили покупка чрез социална платформа в САЩ. Делът на потенциалните ви клиенти сред тях е голям и ще се увеличава още в бъдеще.
Социална търговия във Facebook
Социалната търговия не е просто да качите целия си инвентар в приложението и да решите, че сте си свършили задачата. Помислете за вашата аудитория, какво търсят и какво правят точно преди да кликнат в магазина ви. Представете последната си колекция или модел, изпробвайте нови продукти, като ги пуснете първо изключително във Facebook, или се съсредоточете върху най-продаваните. Използвайте персонализираните магазини във Facebook, за да създадете уникално за Facebook преживяване.
18,3% от потребителите, които са извършили покупка в платформа за социални медии, идват от Facebook.
Социална търговия в Instagram
Instagram има визуален характер, който може да ви послужи като дигитален каталог. Това обаче не е достъпно за всички, така че внимателно прегледайте изискванията за допустимост на Instagram.
Активирайте Instagram Checkout и маркирайте продуктите си в органични публикации и истории, за да покажете на потребителите предложенията за стойност на вашите продукти.
Социална търговия в TikTok
Това е най-новият играч на сцената и напредва бързо. С пускането на TikTok Shopping and Product Tags Ако имате каталог на Shopify и рекламирате в TikTok, свържете се с вашия представител на платформата, за да започнете да използвате пазаруването там.
Pinterest все още не е направил твърде много промени, за да се адаптира към социалната търговия. Функцията му за визуално откриване си партнира с Buyable Pins, за да осигури полупазаруване, но потребителите все още трябва да отидат до сайта на вашата марка, за да платят.
За да насърчите потребителите да купуват вашите продукти чрез Pinterest, вашите изображения трябва да бъдат цветни и привличащи вниманието, а изживяването на вашия сайт трябва да бъде бързо и лесно за навигация.