Студените имейли са важен елемент от маркетинговата стратегия за връзка с клиентите. Изпращането на студени имейли е първата стъпка, която бизнесът предприема, за да достигне до потенциални клиенти, които не знаят за бизнеса или все още не са се ангажирали с него.
Тези имейли са насочени към хора, които потенциално ще се възползват от решението, предоставяно от бизнеса, и ще станат клиенти. Студените имейли, когато са направени правилно, квалифицират връзката и превръщат непознатите в купувачи, пише freshworks.com.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Как се персонализира студен имейл?
Персонализирането е един от основните елементи на студения имейл, който ви позволява да се откроите във входящата кутия на вашия потенциален клиент. Ако объркате нещо с персонализирането обаче, имейлът може да бъде насочен направо към папката със спам.
Възползвайте се от общността. Това не са само социални медии, но терминът "взаимна връзка" работи дори в света на имейлите. По-вероятно е да отговорите на имейл, който е от приятел на ваш приятел, отколкото от напълно непознат. Невъзможно е да познавате всички в списъка си с контакти, но към тези, които познавате, се обърнете точно с това.
Ако нямате никаква връзка, подчертайте вашия авторитет, доверие или въздействието на вашата работа. Приложете резултати от проучване, за да подчертаете дали потенциалният клиент е част от група в LinkedIn или други форуми, или е член на някой популярен форум.
Уверете се, че автоматичната система, която използвате, не чупи имейлите. При студените имейли имате един шанс да убедите получателя да повярва на думата ви. Ако нещо по дизайна на имейлите не сработи, шансът ще бъде изгубен. Когато използвате автоматизация, уверете се, че разполагате с подходящи резервни дизайни.
Възможни проблеми са поздравът да не може да направи връзка с името на получателя, неработещи бутони и линкове, неправилно показване на цветове и блокове от текст и т.н.
Персонализирайте отвъд първото име. Сегментирайте списъка си с потенциални клиенти и съобразете съобщенията с тях. Ако имате потенциални клиенти, които работят в маркетинговата индустрия, изпращането на студени имейли с изключителни маркетингови прозрения и казуси ще бъде по-ценно, отколкото да ги помолите да се присъединят към уеб семинар за принципите на програмирането.
Сегментирането ще помогне и да създадете студени имейли, които са информативни и ценни, съобразно възрастта и интересите на клиентите.
Използвайте подходящ подател. Хората вероятно ще вземат под внимание, ще следват или ще взаимодействат с експерти от своята област. Получателите ще останат с впечатлението, че имейлът идва от надежден източник, който познава индустрията и е в състояние да предложи ценна информация. Подател "info" например не е добра идея.
Създайте последващи действия за вашата маркетингова стратегия за студен имейл. Когато изпращате студени имейли до някой, който не е взаимодействал с вас, може да има доста причини, поради които вашият имейл да не получи отговор. В такива случаи изпращането на последващ имейл до получателя може да помогне.
С последващите действия можете да прецените дали не сте си поставили прекалено голяма цел с предишния имейл. Проследяването ви позволява да оптимизирате призива към действие. Включете поне 3-5 последващи действия във вашата стратегия за студени имейли. Нека това са възможности, които да позволят на потенциалните клиенти да ви опознаят.
Не прекалявайте обаче с последващите действия. Фокусирайте се върху предлагането на ресурси, които ще бъдат от полза за потенциалния клиент. Потенциалният клиент ще получи повече време да научи повече за вашия бизнес, когато бъде добавен към фуния за продажби. Завършете поредицата от последващи имейли с имейл за довиждане, ако няма отговор от потенциалния клиент. Този имейл трябва да включва цялата информация, от която потенциалният клиент ще се нуждае, ако някога промени решението си.
Тестване на студени имейли
Вашият потенциален клиент ще отвори имейл от вас само ако ви се довери и се надява да намери някаква стойност в него. И преди да натиснете изпращане, трябва да сте сигурни, че нещата са наред.
Проверете дали вашите имейли отговарят на основните филтри за спам на популярни доставчици на имейл услуги. Уверете се, че темите ви се показват последователно на различни устройства. Проверете дали етикетите с имена и другите полета за автоматизация се изобразяват правилно.
След като основните тестове приключат, трябва да оптимизирате имейлите си, за да генерирате добър отговор.
A/B тестовете са идеален начин да извлечете максимума от версиите на имейлите си. Трудно е обаче да проведете пълномащабен A/B тест, когато имате малки сегменти.
Базирайте целите си за коефициент на отваряне на средното за индустрията. Създавайте варианти на имейл, които можете да измервате лесно. Опитайте различни начални редове, задайте различни цели за имейли или тествайте конкретни редове за тема.
Групирайте клиентите в различни сегменти и планирайте изпращането на имейлите според местоположението и часовите зони, в които се намират клиентите ви. Увеличете мащаба на кампанията, когато добавите повече контакти към вашия сегмент.
Анализирайте резултатите за определен период и след това сравнете ефективността на вашите имейли.