На 3 октомври 2024 г. в Interpred-Sofia се проведе деветото издание на конференция eCommerce Annual Summit, организирана от сп. Enterprise.
Водещи експерти от сферата на онлайн търговията, логистиката, маркетинга и рекламата коментираха тенденциите в сферата, развитието на иновациите и стратегиите за изграждане на кампании.
Публиката приветства Надя Гогова, издател и управляващ партньор, и Любомир Атанасов, управляващ партньор, сп. Enterprise. Екипът на сп. Enterprise подготви оригинално откриване на конференцията, като направи демонстрация на доставка с дрон - една от иновациите в електронния бизнес и доставките на пратки, която набира скорост по света.
Добромир Живков, управител, Market Links, който представи актуални данни за електронната търговия и тенденциите на пазара. Статистиката сочи, че вече има превес на онлайн пазаруването над офлайн пазаруването, най-видим в по-младите възрастови групи. Бюджетите за онлайн покупки също надвишават тези за пазаруване в магазин, а хората са склонни да поемат риска да поръчват онлайн категории продукти, които традиционно купуват от физически обект, за да си спестят време в обикаляне на магазини. Така електронната търговия увеличава обхвата си в категории като електроника и мебели.
Николай Кискинов, управляващ съдружник, Адвокатско дружество "Владимиров Кискинов", говори за спецификите на Consent mode v2, въведен през март 2024 г. от Google. Моделът е с по-широк обхват на категориите бисквитки, по-гъвкав е от гледна точка на персонализацията, с по-прецизни настройки, по-добра съвместимост със CMP за управление на различни сценарии за съгласие, подчерта той и препоръча въвеждането му дори за сайтове, които се насочват към продажби извън Европейския съюз.
Ралука Раду, основател и главен изпълнителен директор, MTH Digital and Co-Organizer, GPeC, направи преглед на балканските онлайн пазари. Тя прогнозира, че в периода 2024-2030 г. размерът на онлайн пазара на Балканите ще се утрои.
Данилина Станчева, Marketing Expert, SuperHosting.BG, се фокусира върху първите седем стъпки за реализация на една идея и превръщането ѝ в успешен бизнес, а Християн Христов, собственик на Brainchai, Stick up, MyMunche, представи опита си в онлайн търговията и достигането на 1 млн. лева оборот.
Димитър Димитров, Co-owner & Sales Director, Stenik, говори за ролята на eCommerce екипа в успеха на онлайн магазина. По думите му в ерата на изкуствения интелект (AI) човешкият фактор е това, което отличава бизнеса от конкуренцията, а ключовите двигатели са мениджърите на продуктовите категории, , екипът за създаване и управление на съдържанието и екипът за обслужване на клиенти.
Георги Костов, Съосновател и управляващ съдружник, GombaShop™, и Димитър Денев, Marketing Manager, SEOMAX, коментираха технологиите и маркетинга, които подкрепят успешния бизнес. И двамата дадоха примери от практиката си за решаване на проблеми на онлайн бизнеси в зависимост от тяхното развитие и експанзия.
Мартин Попов, Управител, Interactive Share, коментира платформата Tik Tok и ролята ѝ в дигиталната реклама. Той подчерта, че TikTok постига баланс между автентично съдържание и реклама, предпочитан е от по-младата публика, а същевременно не е толкова наситен с бизнеси и реклама, което привлича хората.
Асен Карамихайлов, CEO & Founder, Direx, Noverstock, коментира предимствата и предизвикателствата пред разширяването на продажбите в Европа и спецификите на стратегиите за навлизане на нови пазари.
За първи път като част от eCommerce Annual Summit се проведе Battle Discussion - дискусия в нов формат, по темата "за" или "против" AI инструменти и техники в различните вертикали (видео, субтитри, дизайн, стратегия).
В "битката" участваха Александър Мансур, Co-Founder & Marketing Expert, Riscase Digital, и Етиен Янев, Trainer in AI, digital marketing & personal branding.
В рамките на конференцията се проведоха и две панелни дискусии с практически съвети към публиката. В първата панелна дискусия, посветена на успешните маркетингови кампании, участваха Светла Йовова, мениджър маркетинг и реклама, Ciela, Виктория Станчева, Brand Marketing Manager, Fashion Days Days, Мирослава Тодорова, Marketing Manager, Delirium exclusive, и модератор Александър Мансур, Co-Founder & Marketing Expert, Riscase Digital.
Втората панелна дискусия беше посветена на практическите съвети за увеличаване на продажбите през ключовото за бизнеса последно тримесечие на годината. В нея участваха Борислав Йорданов, Managing partner, InaEssentials, Християн Христов, собственик на Brainchai, Stick up, MyMunche, и Петко Петков, Dropshipping & Brand Owner. Дискусията модерира Димитър Денев, Marketing Manager, SEOMAX.
Официални партньори на eCommerce Annual Summit: Stenik, GombaShop, SuperHosting.bg
Имиджови партньори: Пощенска банка, Iute
Партньори: Devin, Spetema, Net Info, Българска стопанска камара, БАИТ
Дигитални маркетинг партньори: Seomax Digital Agency, Design Expert, Etarget, Netpeak
Комуникационна агенция: RED Communication Agency
|
09.00 - 09.30 Регистрация и кафе със Spetema и Devin |
||
|
09.30 |
Добре дошли! Надя Гогова, Издател и Управляващ партньор на списание Enterprise и Любомир Атанасов, Съдружник в списание Еnterprise
|
|
|
09.30 - 09.50 |
"Пазар и тенденции в електронната търговия 2024- нови данни", Добромир Живков, Управител, Market Links |
|
|
09.50 - 10.20 |
Consent mode v2 basic vs advanced, Николай Кискинов, Управляващ съдружник, Адвокатско дружество "Владимиров Кискинов" |
|
|
10.20 - 10.50 |
e-Commerce market in Balkans (East Europe): Forecast 2024-2030, Raluca Radu, Founder & CEO, MTH Digital and Co-Organizer, GpeC |
|
|
10.50 - 11.00 |
Време за въпроси към лекторите |
|
|
|
||
|
11.00 - 11.20 Кафе пауза със Spetema и Devin
|
||
|
|
||
|
11.20 - 11.40 |
Първите 7 стъпки от идеята до успешния онлайн магазин, Данилина Станчева, Marketing Expert, SuperHosting.BG |
|
|
11.40 - 12.00 |
Как да развием успешен eCommerce бранд в България и да достигнем обороти над 1 милион, Християн Христов, собственик на Brainchai, Stick up, MyMunche
|
|
|
12.00 - 12.20 |
Ролята на eCommerce екипа в успеха на онлайн магазина, Димитър Димитров, Co-owner & Sales Director, Stenik |
|
|
12.20 - 12.40 |
Отвъд софтуерното решение за електронна търговия - технологии и маркетинг - микс за успешен онлайн бизнес от GombaShop™ Георги Костов, Съосновател и управляващ съдружник, GombaShop™ и Димитър Денев, Marketing Manager, SEOMAX |
|
|
12.40 - 13.30 Лек обяд и възможности за networking |
||
|
|
||
|
13.30 - 14.10 |
Панелна дискусия: Успешни маркетинг кампании с бюджет от 100 до 100 000 - кое, кога и как работи? Панелисти: Светла Йовова, Мениджър Маркетинг и реклама, Сиела Норма АД, Виктория Станчева, Brand Marketing Manager, Fasion Days, Мирослава Тодорова, Marketing Manager, Delirium exclusive Модератор: Александър Мансур, Собственик на Riscase Digital
|
|
|
14.10 - 14.40 |
Tik Tok - неизбежното бъдеще на ecommerce, Мартин Попов, Съосновател, Interactive Share |
|
|
14.40 - 15.00 |
Продавай в цяла Европа и не се ограничвай до Балканите Асен Карамихайлов, CEO & Founder, Direx, Noverstock
|
|
|
|
||
|
15.00 - 15.15 Кафе пауза със Spetema и Devin |
||
|
||
|
15.15 - 15.50 |
eComm Battle Discussion: За или против AI инструменти и техники в различните вертикали (видео, субтитри, дизайн, стратегия) Александър Мансур, Co-Founder & Marketing Expert, Riscase Digital VS Етиен Янев, Trainer in AI, digital marketing & personal branding |
|
|
15.50 - 16.30 |
Панелна дискусия:"Полезни съвети за повече продажби в Q4 които да приложите веднага"Гост-панелисти: Борислав Йорданов, Manager, InaEssentials Global, Християн Христов, собственик на Brainchai, Stick up, MyMunche и Петко Петков, Dropshipping & Brand OwnerМодератор: Димитър Денев, Marketing Manager, SEOMAX Модератор: Димитър Денев, Marketing Manager, SEOMAX |
|
|
|
||
|
16.30 Закриване на конференцията и време за networking |
||