Българският потребител и онлайн пазаруването: Повече предпазливост, внимание към цените

Българският потребител и онлайн пазаруването: Повече предпазливост, внимание към цените

Над една четвърт от българските потребители правят първата си онлайн покупка само в много добре познати електронни магазини. Обикновено хората се доверяват на препоръки от близки при онлайн пазаруване, според данни на платформата Glami.

Платформата е осъществила изследване за нагласите на потребителите в България по отношение на сигурността при онлайн пазаруването. В проучването са участвали над 6600 души.

Въпреки че са предпазливи, почти половината от отговорилите отребители все пак биха направили първа покупка в нов електронен магазин, ако продуктът или цената са интригуващи. Малко над една пета от купувачите биха провели проучване, за да преценят дали новите магазини са надеждни.

Потребителите очакват да има разнообразни възможности за плащане, вкл. плащане при доставка, което е основен критерий за покупка на 56% от анкетираните. Информацията за правилата за доставка и връщане е важна за малко над половината от участниците в проучването, а отзивите - за една трета от тях.

Съмнителни фактори, според българските потребители, са липсата на контакти, наличие на форма за регистрация и събиране на лични данни, твърде ниски цени, правописни и граматически грешки на сайта, липсата на отзиви и др. Наличието на такива фактори би възпрепятствало покупка, според проучването.

Почти 60% от анкетираните посочват, че имат опасения за качеството на поръчаните продукти при онлайн пазаруване, сочат още данните. Над 40% се притесняват за сигурността на плащанията, а подобен дял има опасения относно риска да не си възстанови парите при евентуално връщане на продукта.

Много малък дял от българските потребители - само 8%, няма съмнения относно поверителността на личните данни при пазаруване онлайн. Почти 40% изпитват несигурност, а 15% нямат никакво доверие, че личните им данни, които предоставят на онлайн магазини, се съхраняват сигурно.

Българските потребители онлайн проявяват ценова чувствителност, сочат още данните. При незначителна разлика в цената на един и същи продукт 43% посочват, че ще пазаруват от познат магазин. При чувствителна разлика обаче малко над 60% ще предпочетат нов магазин.

Почти половината от потребителите, участвали в проучването, споделят, че са имали отрицателен опит с онлайн магазин за мода. Най-често срещаните проблеми са лошо качество на стоките, забавяне на доставките, липса на отговор от страна на отдел за обслужване на клиенти.

Повече данни за пазара на електронната търговия в България можете да научите от проучването: "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024" от тук!

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.