Българските потребители очакват настъпването на рецесия, въпреки икономическия растеж, сочи проучване на GfK за потребителския климат в Европа. Същевременно българите смятат, че сега е точният момент за покупка на стоки и услуги с висока стойност. През юни склонността за покупки достигна 15,7 пункта – значително увеличение с 14,7 пункта в сравнение с март и най- високата стойност точно за две години.
Икономическите очаквания спаднаха с 1,4 пункта през второто тримесечие до -7,3 пункта. Макар това да съставлява увеличение от 5,6 пункта през годината, стойността продължава да стои непоклатимо под дългосрочната средна стойност от 0 пункта. От друга страна очакванията за приходи се повишиха слабо с 1,3 пункта, като достигнаха 5,2 пункта през юни. Показателят се е покачил с 11,8 пункта спрямо същия месец на миналата година, сочи проучването.
Тъй като през изминалите три месеца различните европейски държави бяха доминирани предимно от специфични национални теми (избори в Австрия и Испания, санкции срещу Русия, преговори за нови плащания от ЕС за Гърция, бежанска криза в Италия и т.н.), показателите за потребителския климат сочат много различна информация. Като цяло обаче потребителският климат в ЕС-28 претърпя значителен подем от март до юни 2016 г., като се повиши с 4,1 пункта до 13,1 пункта. Това е най-високата стойност от март 2008 г. (16,8 пункта).