Едва 2% от българите ползват онлайн банкиране

online-banking

България е на дъното на класация в Европа по потребители, които използват онлайн банкиране. По този показател страната до Румъния, Гърция, Сърбия и Турция. Българите, които ползват услугата са едва 2%, на фона на  40-те процента, опериращи с интернет. За сравнение онлайн банкирането в Белгия и Холандия се използва от над 70% от потребителите. Средно за Европейския съюз това прави около 27 на сто.

Според банкера Петър Андронов на България ще са й необходими 10-15 години, за да стигне процентите, които сега отчитат скандинавските държави. Този срок обаче може да е и 5 г., защото ползването на онлайн услуги нараства изключително бързо, пише "Монитор"

Той даде за пример холандска банка, в чийто офис на ден влизат не повече от 20 клиенти, останалите ползват услугите й през смартфона, таблета или домашния компютър. В резултат на това от 2000 до 2012 г. броят на банковите клонове в Холандия е намалял с 52%.

България е номер едно по брой банкови клонове на глава от населението,с тана ясно по време на форум "Иновации". На 100 000 души у нас се падат 62 офиса на банки. За сравнение в Норвегия те са едва 10, а в Германия на 100 000 души се падат по 14 банкови клона. Показателите само на Италия са като тези у нас.

Очакванията са физическите офиси на трезорите да губят своето значение с времето. Банкерите виждат бъдещето в онлайн банкирането в съчетание с предоставянето на услуги, посредством колцентровете особено на фона на все повечето участници в социалните медии, които банките разпознават като новия канал на комуникация с клиентите. Към края на 2013 г. активните участници в социалните медии са 1,7 млрд. в глобален мащаб, коментираха по време на дискусията.

Навлизането на банкирането онлайн в голяма степен зависи от опасенията, свързани със сигурността. След хакерска атака 30% от клиентите на най-голямата германската банка са се насочили от онлайн към банкиране през колцентрове, посочиха още на финансовия форум.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.