Разходите за доставка са най-важни за купувачите при избора на онлайн магазин

Разходите за доставка са най-важни за купувачите при избора на онлайн магазин

В голяма част от Европа разходите за доставка са най-важният фактор за онлайн купувачите, които избират от кой електронен магазин ще купуват. Това не означава непременно, че онлайн клиентите фундаментално не желаят да плащат за доставка, но има разлики за всяка държава.

Seven Senders и изследователската агенция YouGov са анкетирали 8 602 онлайн купувачи в Германия, Франция, Обединеното кралство, Нидерландия, Белгия, Италия, Испания, Австрия и Швейцария. Изследователите са искали да разберат какво онлайн купувачите в Европа искат и очакват от доставчиците на електронни търговски услуги.

Според проучването за 55 процента от всички респонденти цената на доставката е най-важният критерий при избора на онлайн магазин. Що се отнася до желанието на потребителя да плати за доставка, ситуацията по държави се различава и зависи от стойността на поръчката.

Безплатната доставка изглежда важна в Испания и Франция. Например за 39% от испанските и 32% от френските клиенти доставката трябва да е безплатна, за да направят поръчка. В Обединеното кралство, от друга страна, делът на желаещите безплатна доставка е само 17%.

Междувременно 52 процента от британците твърдят, че желанието им да плащат за доставка зависи от продукта и неговата наличност. Британците нямат нищо против разходите за доставка на нишови продукти, които се продават от малко на брой търговци. В Нидерландия това чувство споделят само 21 процента от анкетираните, което е най-ниският дял от всички европейски държави, участвали в проучването.

За много потребители в цяла Европа стойността на поръчката е важна, за да се определи дали доставката трябва да бъде безплатна. В Нидерландия 34 процента от потребителите очакват безплатна доставка при поръчки от 20 евро или повече. В Италия, от друга страна, този дял е само 6% за същата стойност на поръчката.

За над една четвърт от анкетираните доставката винаги трябва да бъде безплатна; за 30 процента зависи от стойността на поръчката; за всеки трети респондент това зависи от продукта и неговата наличност.

Що се отнася до устойчивостта, потребителите в Австрия (67 процента) и Швейцария (66 процента) са най-готови да платят допълнително за това. Във Великобритания и Белгия само 50 и 51 процента са готови да платят повече за устойчива доставка.

Предпочитаният начин на плащане се различава за всяка държава. Изглежда, че в Италия 51 процента предпочитат да използват доставчик на онлайн плащания, следван от Германия (46 процента) и Обединеното кралство (42 процента). В Швейцария делът е само 12%. Във Франция (58 процента), Испания (47 процента) и Обединеното кралство (41 процента) кредитната карта е най-предпочитаният начин на плащане.

В Швейцария половината потребители предпочитат наложен платеж, както и 34% от потребителите в Германия и Австрия.

Доставката до дома все още е най-популярният метод за доставка. Във Великобритания 90 процента от анкетираните се възползват от тази възможност, докато във Франция са 63%, а 22% от французите предпочитат да си вземат пратките от пощенски клон или магазин.

Нидерландците предпочитат да избират дата и час за доставка. Опцията е популярна също във Франция и Белгия.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.