Потребителите вече изискват все повече възможности за плащане при пазаруване

Потребителите вече изискват все повече възможности за плащане при пазаруване

Пандемията измести моделите на разходи и плащания на потребителите, отвеждайки трансакциите към цифровия пейзаж, който включва цифрови портфейли, BNPL и социална търговия, според неотдавнашно проучване, публикувано от компанията за цифрови плащания PayPal и платформата за електронна търговия BigCommerce.

Въпреки че по-голямата част от анкетираните клиенти (95%) са пазарували онлайн през предходната година, "леко мнозинство" във всички региони все още предпочита лично пазаруване, показва проучването, цитирано от онлайн изданието RetailDive.

В САЩ 33% предпочитат да пазаруват онлайн, докато 22% предпочитат да пазаруват лично. Близо 33% предпочитат да пазаруват в магазина, но казват, че ползите от онлайн пазаруването надвишават компромисите, а 12% казват, че пазаруването онлайн или в магазина е еднакво за тях.

Търговците се стремят да предложат на клиентите множество канали за плащане, които са интегрирани и съответстват на потребителския опит.

"Малкият бизнес трябва да диверсифицира комбинацията си от канали и да се адаптира бързо към тази историческа промяна в потребителското поведение към цифрово", коментира Джейкъб Де Гиър, вицепрезидент на SMB продукти в PayPal.

Предоставянето на многоканални плащания за клиентите може да помогне за задържането им и да стимулира продажбите. Малките търговци с ограничени ресурси, които са нови в онлайн продажбите, са подложени на натиск да предоставят предпочитани методи за плащане на своите клиенти. В противен случай те могат да загубят продажби.

"По-големите търговци на дребно са склонни да предоставят повече възможности за плащане, казва Гиър. "Има много доказателства, че купувачите обичат да подкрепят по-малкия бизнес и тези фирми трябва да улеснят потребителите да купуват техните продукти, като правят процеса на плащане плавен и бърз", допълва той.

Близо 58% от анкетираните клиенти предпочитат да купуват онлайн от голям търговец, докато 32% предпочитат да пазаруват в предпочитания от тях онлайн магазин, а само 10% купуват продукти от местни търговци, става ясно още от проучването.

За да отговорят на хибридните изисквания на потребителските предпочитания за пазаруване, търговците се насочиха към онлайн поръчка и вземане в магазина. Тази практика почти се е утроила, като "осигурява безопасен начин за пазаруване, като минимизира или елиминира времето, прекарано в магазина на клиентите", подчертава се в доклада.

Използването на цифрови портфейли за покупки онлайн и в магазини също се е увеличило сред потребителите по целия свят. Преди март 2020 г. 28% предпочитаха да плащат за онлайн покупки чрез цифровите си портфейли в сравнение с 35% след март 2020 г. В САЩ 17% плащаха за онлайн покупки чрез цифровите си портфейли преди март 2020 г. в сравнение с 23% след март 2020 г.

Потребителите също използват повече социални медии като начин за откриване на нови продукти. Близо 55% от анкетираните респонденти "съобщават, че намират нови продукти в социалните медии поне веднъж месечно", докато "те купуват предимно чрез онлайн канали, а не директно в социалните си емисии", допълва се в доклада.

Социалните гиганти Facebook, Twitter и Instagram разработват методи за плащания директно в платформите си, за да улеснят електронната търговия за бизнеса, създателите на съдържание и потребителите.

Електронната търговия става все по-преплетена със социалните медии, тъй като потребителите виждат платформите за социални медии като инструмент за свързване и взаимодействие с марки, коментира анализаторът на CB Insights fintech Елиф Яйла.

Повече за инструментите за разплащане и как да ги използваме развитие на онлайн бизнеса ни ще говорим по време на eCommerce Summit 2021 на 05.10.2021

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.