Обичайният процес на онлайн плащане включва множество страници за въвеждане на лични данни за плащане и преглед на информацията за продукта, преди да се завършат последните стъпки по покупката.
Усложненият начин за плащане често отказва някои клиенти от трансакции. Ето защо много фирми, като се започне с Amazon, внедриха покупка с един клик, за да рационализират процеса и да увеличат продажбите, пише business.com.
При покупка с един клик клиентите въвеждат и запазват своята информация за плащане, контакт и доставка при първоначална покупка от даден магазин. След като тези данни бъдат съхранени за бъдещи покупки, всичко, което клиентите трябва да направят, е едно кликване при следваща покупка, вместо да преминават през по-ангажиращ процес за потвърждаване на информацията за плащане.
Повече клиенти е по-вероятно да се откажат от покупка, ако се окаже, че процесът по плащане е сложен и дълъг. По-малко вероятно е също така клиентите да се върнат да пазаруват пак от магазин с по-сложна процедура за финализиране на онлайн покупките.
Има възможности търговците да използват приложения или да се интегрират с други уебсайтове, включително социални медийни платформи, за да позволят покупка с едно кликване.
Предимства на покупката с един клик
Повишени продажби и реализации. С по-малко страници и бутони за навигация е по-вероятно клиентите да купуват повече и по-често. Click to buy насърчава хората да превърнат сърфирането си в покупка. Проучване на Cornell разкрива, че 70 процента от онлайн купувачите ще напуснат сайта, преди да купят, ако има сложен процес на плащане. Данните от същото проучване показват също така, че търговците на дребно, които са приели услуги за плащане с едно кликване, са отбелязали увеличение на разходите на клиентите с около 28,5 процента.
Намален процент на изоставяне на количките. Някои фирми изискват клиентите да създадат акаунт или да влязат в акаунт, преди плащането им да може да бъде извършено. Това са пречки, които могат да изгонят клиентите. Дори след като напълнят пазарската си количка, клиентите са склонни да я изоставят, ако процесът на плащане е твърде ангажиращ или сложен, което може да коства на бизнеса време и пари. За да намалят дела на изоставените колички, много компании изпращат имейли, за да насърчат клиентите да се върнат и да завършат покупката си. Ако процесът не се опрости обаче, тези усилия ще са напразни.
Възможност за пазаруване от всяко устройство. Поради по-широкото използване на мобилни устройства потребителите могат да правят покупки навсякъде и по всяко време. Затова и сделките с един клик са толкова важни за бизнеса. Търговците трябва да предложат безпроблемно изживяване при покупка от различни устройства и да въведат плащания с мобилни портфейли и разнообразие от плащания като цяло. Приложенията за социални медии дори започнаха да интегрират бутони за покупка чрез щракване в рамките на приложенията, за да могат потребителите да извършват покупки, без да се налага да отиват в друго приложение или да се местят на настолни компютри/лаптопи.
Подобрено клиентско изживяване. Според MarketingCharts 93 процента от клиентите са по-склонни да изберат бизнес въз основа на удобството, а 97 процента не са извършили поне една покупка поради неудобство. Когато търговците се опитват да привлекат нови клиенти, наложително е да вземат удобството предвид. Първият път, когато клиентите посещават вашия уебсайт или използват вашето приложение, те не искат да прекарват дълго време в навигация, за да търсят как да платят или да попълват твърде много данни. Клиентите са по-склонни да купуват от компания, от която никога не са пазарували преди, ако видят платежен процесор, който познават и на който имат доверие. Опциите за закупуване с едно кликване са почти необходими за привличане и задържане на клиенти, които ценят удобството.
Съображения при прилагането на покупка с един клик
Въвеждането на покупка с един клик е от най-голямо значение за следните бизнеси:
С много лоялни клиенти. Покупката с едно щракване ще бъде от полза за клиентите, които често пазаруват от конкретен търговец. Ако вашият бизнес разчита единствено на нови, еднократни или нередовни взаимодействия с клиенти, закупуването с едно кликване може да не е подходящо за вас.
Търговия с неперсонализирани продукти. Предприятията, които продават персонализирани или специализирани продукти, е по-малко вероятно да се възползват от услугите за купуване с един клик. Клиентите, които търсят специални инструменти или персонализиран декор, ще искат да отделят време, за да обмислят внимателно какво купуват.
Прозрачност. Клиентите трябва да разполагат с цялата информация, която трябва да знаят за продукта, преди да кликнат, за да купят, включително всички разходи за доставка, такси и правила за продажба. Ако вашият бизнес не е в състояние или не желае да предостави тази информация на клиентите преди плащането, опцията за покупка с един клик не е подходяща.
Съображения за сигурност и поверителност. Клиентите искат да знаят, че техните лични данни се съхраняват безопасно и сигурно. Използвайте доставчик на платежни услуги, който има силни политики за сигурност. Уверете се, че доставчикът е в крак със стандартите за сигурност и бъдете откровени с клиентите относно вашите политики за поверителност на данните.
Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!