Нидерландия е най-популярната дестинация за онлайн търговците, които искат да се разрастват. Страната се счита за най-подходяща за разширяване на логистични операции, пише онлайн изданието ecommercenews.eu.
Други страни в Европа, където онлайн търговците искат да разширят логистиката си, са Италия, Чехия, Гърция и Германия.
Това показват резултатите от проучване сред 100 наематели на логистични площи в Европа.
Защо Нидерландия
Страната има високо ниво на проникване на интернет и електронна търговия и предлага страхотна инфраструктура - летища, пристанища, железопътни маршрути и качествени пътища, които я свързват с останалата част на Европа.
Делът на електронната търговия в общите продажби на дребно в Холандия нараства бързо: от по-малко от 5 процента през 2010 г. до почти 18 процента миналата година. До 2025 г. се очаква този дял да достигне над 23%.
Онлайн търговците са по-склонни да обмислят нетрадиционни местоположения
Проучването също така показва, че онлайн търговците са по-склонни да обмислят нетрадиционни места за логистика. Причината - водещите дестинации са вече препълнени.
Данните сочат, че местата за логистика в близост до големите градове също са популярни сред онлайн търговците.
За две трети от анкетираните разширяването в градските региони е основен приоритет.
Къде се насочват производители и супермаркети
Производствените компании считат Германия за топ дестинация за експанзия. На второ място те поставят Франция, следвана от Италия, Великобритания и Полша.
Супермаркетите се насочват към експанзия най-вече във Великобритания, както и в Белгия, Франция, Испания, Германия.