Логистичният пазар има големи перспективи, смятат експерти

investor_relations

Премерен оптимизъм за бъдещето на страната в сферата на инвестициите изразиха експерти в областта на недвижимите имоти по време на конференция Балрек - Оптимизъм в трудни времена.

В последните години нещата на пръв поглед започват да се подобряват, инвеститорите се завръщат на българския пазар, което е повод за надежди за подобрение. От друга стана обаче средата, в която се намираме води до влощаване на макроикономическата о политическата среда, а ниската кивидност годни инвеститорите. Това коментира Тодор Брешков, председател на Съвета на директорите на Фонд недвижими имоти България. По думите му напоследък се появяват инвеститори, но до сделки се стига рядко заради изискванията на банките и нереалните очаквния на инвеститорите.

Това, което на нас ни дава стимул да инвестираме е фактът, че имаме свободен ресурс и възможност за допълнителен ресурс. Отдръпването на чуждестранните инвеститори пък отваря нови възможности пред нас, коментира Брешков.

Сигурност и предвидимост са основните фактори, които стимулират Тера Тур Сервиз да започне нов проeкт у нас. Според управителя на компанията Лъчезар Тодоров пазарът на туристически имоти (хотели) е предвидим в следващите десет години и това го прави удобен и подходящ за инвестиции. Управляваната от него компания е момента строи голям хотелски комплекс в Слънчев бряг, който ще бъде разположен на 200 дка и ще има хотел с 600 стаи. Няма смисъл да се затварят пари в неработещи активи, затова ние продължааме да инвестираме на българския пазар, коментира Тодоров.

Що се отнася до финансирането, което банките са склонни да отпуснат, мненията на двамата инвеститори се разминават. Според Брешков банките са станали по-толерантни, по – склонни са да финансират проекти, а условията при кредитиране са се подобрили.

Според Лъчезар Тодоров обаче когато става въпрос за финансиране на хотелски проекти нещата не стоят толкова лесно, а всеки проект се оценява много внимателно.

Има основание за оптимизъм, смята Юлиян Михов от Ernst&Young. По думите му се наблюдават инвестиции в сферата на услугите в Югоизточна Европа и затова страната ни трябва да се рекламира много добре, за да успее да привлече инвестиции в тази сфера. Според експерта обаче правителството трябва да положи усилия и да работи по това, страната ни да бъде разпознаваема.  Не бива да изтъкваме само колко са ни ниски данъците, това не е ключов фактор за инвеститорите, важен, но не основен. България имаогромен потенциал за развитие на логистичния пазар, има и голям интерес в сферата на здравеопазването.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.