Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

ENTERPRISE | August 4, 2020

Отиди най-горе

Най-горе

Няма коментари

Няколко важни тенденции в социалните мрежи, които да следим през 2020 г.

Няколко важни тенденции в социалните мрежи, които да следим през 2020 г.

Социалните мрежи непрекъснато се променят и ни държат в напрежение. Кое ще е свежото, което предстои да стане популярно? Кое ще си отиде? Какви нови функции ще се тестват и кои ще отпаднат?

Социалните медии са свят, жив, жизнен и непредсказуем. Или поне до известна степен. Не знаем коя нова платформа може да се появи утре и не знаем коя стара платформа ще бъде засегната от нов катастрофален скандал, пише онлайн изданието business2community.com.

Ако, обаче, наблюдаваме внимателно тенденциите, можем да прогнозираме какво вероятно ще се случи през 2020 г., тъй като знаем какво са тествали платформите, как се променя потребителската база и кои тактики се популяризират сред маркетолозите.

Ето и няколко прогнози за 2020 г., които изданието прави.

Маркетолозите ще се обърнат към TikTok

През последните няколко години TikTok бързо набира скорост по света. Мрежата се разраства по-бързо от всеки друг инструмент и се изтегля по-често от всяко друго приложение за социални медии. През 2019 г. приложението може да се похвали с 500 милиона активни потребители по целия свят и 1,5 милиарда изтегляния в световен мащаб, което поставя TikTok на девето място по отношение на социалните мрежи.

TikTok стартира като платформа за поколението Z, като 41% от потребителите и са на възраст под 25 години, макар и по същество да обхваща всички демографски деления. Въвеждането на реклами в платформата през 2019 г. означава, че през 2020 г. тя ще попадне в полезрението на много маркетолози.

Социалното слушане ще расте

Социалното слушане набира скорост през последните години, така че тенденцията ще се развива и през 2020 г. Има редица причини, поради които социалното слушане е малко вероятно да изчезне: то позволява да се обхванат множество аспекти на маркетинга в социалните медии, като обслужване на клиенти, маркетинг на влиянието, социална продажба. Това означава, че докато марките продължават да се рекламират в социалните медии и хората продължават да обсъждат марки и да достигат до тях чрез социалните медии, социалното слушане ще процъфтява.

Маркетингът чрез микроинфлуенсъри ще се разраства

Инфлуенс маркетингът е сред рок звездите в маркетинга в социалните медии. Проучването на тенденциите на Hootsuite за 2019 г. посочва, че 45% от организациите планират или са възприели инфлуенс маркетинга в своята стратегия за дигитален маркетинг. Ключовата промяна е, че на супер влиятелните личности се вярва все по-малко. Микроинфлуенсърите са горещия тренд, защото те имат малка, но лоялна общност от ангажирани последователи за разлика от знаменитостите.

Съдържанието в реално време ще процъфтява

През последните години видяхме, че всички социални мрежи започнаха да залагат на съдържание в реално време. Часовете на гледане на видео съдържание на живо се увеличават с 65% от 2017 г. до 2018 г. Според Forrester потребителите гледат видео на живо 10 до 20 пъти по-дълго от съдържанието при поискване. Това прави поточното предаване на живо мощен начин за предоставяне на интерактивно съдържание и гарантира, че хората прекарват повече време в платформи за социални медии. Нийл Пател прогнозира, че предаването на живо ще бъде индустрия от 70,5 милиарда долара до 2021 г.

Намаляване на фалшивите новини

Фалшивите новини взривиха интернет в последните години. Случват се все повече и по-големи скандали и дебати около факта, че платформите на социалните медии неволно разпространяват информация, която не е вярна. Това изглежда неизбежно: социалните медии се основават на генерирана от потребители информация, която не преминава през проверка на фактите, преди да бъде публикувана. Веднъж публикувана, тя може да се разпространи в световен мащаб за часове и да засегне милиони хора. Това изглежда като неразрешим проблем, но платформите за социални медии започнаха да се опитват да се справят с него.

През 2019 г. Twitter забрани политическите реклами. Очаква се и други платформи да направят същото. Засега Facebook предприема не толкова директен подход, но вече използва технологии и хора за извършване на проверка на фактите, като ще разширява усилията си в тази посока. Очакват се и повече регулации за издателите и рекламодателите, което ще доведе до намаляване на фалшивите новини.

Социалните медии ще внимават повече за психичното здраве на потребителите

Прец 2019 г. Instagram започна да крие харесвания, което стартира изцяло нова важна тенденция. Facebook също тества криенето на лайкове, а и Twitter може да се присъедини. Платформите за социални медии отдавна са критикувани за възпитаването на плитки ценности и негативно влияние върху психичното здраве на потребителите.

Instagram правят първата стъпка за борба с тормоза и психичните проблеми, причинени от постоянно сравняване с други потребители и пристрастяването към социалните медии. Платформата също планира да въведе „режим на разстояние“, който ще подтикне хората да правят почивки, и функция, която ще предупреждава потребителите, ако са на път да коментират нещо злоупотребяващо. Така че през 2020 г. се очакват повече предизвикателства за маркетолозите по отношение на разчитането на „харесвания“, за да разберат влиянието на потребителите, но и по-добра среда за самите потребители.

Добави коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.