Как да защитаваме правата си при онлайн покупка в ЕС

DSC_0075

Европейският потребителски център разглеждат се спорове в рамките на 30 страни в Европа- ЕС, Норвегия и Исландия. Това каза Игнат Арсенов, Директор на ЕПЦ България в рамките на „Е-commerce 3.0  форум–добри практики и устойчивост на онлайн бизнеса“. Той обясни, че центърът  разглежда трансгранични случаи – спрямо България – ако български потребител е купил стока от друга държава – членка на Общността или обратното. „ЕПЦ дава защита на индивидуални спорове, при нас не се налагат санкции на търговеца. През нас се промотират органите за алтернативно решаване на споровете, съдействаме на  антимонополните органи и при трансгранични процедури“, каза Арсенов. Той обясни, че се защитават колективните интереси на потребителите,  подпомага се доброто  функциониране на вътрешния пазар.  Процедурата се развива в рамките на 70 дни, ако спорът не се реши в рамките на този период, се търсят начини за решаване на проблема по съдебен ред. „Случаите се разглеждат на база на закона. Процедурата е безплатна, финансирането е от ЕК“, каза Арсенов. По думите  му над 50% от всички случаи са решени в полза на потребителя. „Онлайн платформата на ЕПЦ предполага решаване на спор между вас и клиента,той може да подаде искане да се разреши от алтернативен орган неговия спор. Платформата трябва да улесни комуникацията межди търговец и потребител.  Спорът  трябва да произхожда от онлайн платформа, двете страни е нужно да са имали преки преговори помежду си, но те да са приключили без успех“, добави той. Ползите от алтернативното решаване на споровете са по- евтини съдебни процедури, по- малко време, в рамките на 90 дни, по- голям контрол върху ситуацията, предлага се печелившо решение и за двете страни, коментира  директорът на ЕПЦ.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.