Как отрицателните ревюта могат да се превърнат в предимство за SEO оптимизацията

google-2

Бизнесът мисли по погрешен начин за лошите отзиви. Те могат да бъдат благодат за вашата SEO оптимизация, както и шанс обслужването на клиентите ви да заблести.

Оптимизацията за търсачки често се усеща като опит да хванете котка в тъмното. Знаете как изглежда успехът, но стигането дотам е хаотично и трудно. Всеки има свои собствени стратегии, но никой не може да ви даде план с гарантирана 100% успеваемост, пише онлайн изданието business.bg.

Въпреки че нямаме пряк контрол върху отзивите, те са фактор в SEO и изданието разглежда тази връзка.

Ролята на рецензиите в SEO

SEO се основава на разнообразно събиране на информация от голямо разнообразие от източници. Въпреки че секретността от търсачките прави невъзможно да се определи точно какво определя класирането на резултатите при търсене, някои части от уравнението са известни. Знаем и че отзивите влияят на SEO и през годините виждаме, че тяхното въздействие непрекъснато нараства.

Според проучване от 2018 г. на Дарън Шоу онлайн рецензиите съставляват около 15% от факторите, които влизат в местната класация в Google. Това се отнася само за локално търсене. Локалното търсене обаче може да е голяма част от вашата SEO стратегия заради широкото му приложение в търсенето по принцип.

Независимо дали са положителни, отрицателни или някъде по средата, отзивите могат да засилят оптимизацията, като добавят интерес към марката.

Положителни ефекти за SEO от отрицателните отзиви

Отрицателните отзиви за вашия бизнес не винаги са силата на злото срещу вашите SEO усилия. Има няколко различни начина, по които лошите отзиви в действителност могат да ви бъдат от полза в края на деня. На първо място, те увеличават общия брой отзиви. Колкото повече отзиви имате, толкова по-добри ще са тенденциите за бизнеса ви. Google е склонен да поставя бизнеси с по-голям брой отзиви в горната част на списъка, като приема, че средната оценка е достатъчно висока.

Може да е проблем ако отрицателните отзиви са повече от положителните, но няколко лоши отзива, смесени с другите, няма да са краят за вашия бизнес.

Отрицателните отзиви, на второ място, придават по-голяма автентичност на бранда ви в очите на потребителите. Хората нямат доверие на компании, които имат само петзвездни отзиви. В очите на мнозина това е твърде добре, за да е истина. По-добре е да имате микс от отзиви, защото това ви кара да изглеждате по-автентични и неподправени за хората и показва, че не използвате сенчести практики като купуване на добри отзиви и намиране на начини да скриете лошите.

Лошите отзиви, на трето място, увеличават ангажираността. По-добре е хората да взаимодействат с вашия бизнес с отрицателни коментари, отколкото да не се ангажират изобщо. Отзивите дават на клиентите начин да се свържат с вашата марка и ви дават възможност да отговорите. Ангажиментът играе роля в SEO, така че колкото повече ангажираност имате, толкова по-добре.

Като отговаряте на отрицателни мнения, вие също се ангажирате и имате шанс да покажете на потенциалните потребители как се справяте с лошото изживяване. Опитвате ли се да направите нещата правилни за потребителя? Обещавате ли да предприемете стъпки за отстраняване на проблем? Хората, които се интересуват от вашия продукт или услуга, ще видят отговора ви и това може да ги увери, че се грижите за клиентите си.

На четвърто място, и лошите отзиви свързват ключови думи с вашата марка. Рецензиите обикновено съдържат ключови думи, които са подходящи за вашия бизнес, и се отразяват на оптимизацията.

Не на последно място, лошите отзиви са източник на прозрения. Клиентите, които пишат отзиви онлайн, са тези, които ви дават информация какво мислят за бизнеса ви. Анкетите на клиенти и анонимните критики не е задължително да предоставят същото ниво на честна обратна връзка. Отзивите ви дават представа за някои от проблемите и честните фрустрации, които хората са имали при взаимодействие с вашия бизнес.

Да премахвате и да отговаряте ли на лоши отзиви?

Единствените отрицателни отзиви, които трябва да премахнете, ако е възможно, са спам ревюта или фалшиви отрицателни отзиви. Можете да опитате да ги премахнете или оспорите, ако можете да ги идентифицирате и да докажете правотата си.

Отговорът на мнения никога не е бил лоша идея. Така само можете да спечелите клиентската ангажираност. Google освен това потвърди, че отговарянето на отзиви, оставени в профила ви в Google My Business, ще помогне на вашата страница.

Отговорът на отрицателни и положителни отзиви е знак за достоверността на вашия бизнес и ангажираността ви към клиентите. Ако целта ви е да изпреварите други бизнеси във вашия конкретен раздел, трябва да отговорите на всеки преглед на вашия бизнес, независимо дали е отрицателен, положителен или неутрален.

Друго косвено предимство от отговор на отрицателно мнение е, че имате шанс да накарате човека да промени или модифицира отзива си в отговор на вас, включително дори да го премахне.

Отзивите несъмнено влияят на SEO. Ако обаче не им обръщате внимание, време е да започнете. Отрицателните отзиви в SEO не са краят на света и дори биха могли да ви бъдат от полза, ако правилно си изиграете картите.

Наличието на отрицателни отзиви може да помогне на вашия бизнес или продукт да изглежда по-автентичен и надежден. Също така това ви дава шанс да споделите гласа на вашата марка, като отговаряте на критики. Така показвате, че се грижите за клиентите си и сте посветени на подобряването на вашите продукти или услуги. Като позволите на отрицателните отзиви да останат обвързани с вашия бизнес и предприемете стъпки за справяне с тях, можете да ги превърнете в предимство.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.