Онлайн търговията - разумен избор за нов бизнес, но с някои подводни капани

online-shopping-2-Pixabay-1

Когато COVID-19 удари света, той прекрати обществения живот, доведе до колапс на много бизнеси и загуба на милиони работни места. Списъкът на засегнатите отрасли е дълъг, като някои са по-тежко засегнати от други.

Традиционната търговия на дребно страда много от мерките за блокиране, пише онлайн изданието ecommercenext.org. Хранителните магазини успяха да останат отворени поради съществения характер на стоките, които предлагат, но останалите магазини останаха с незначителен трафик, ако изобщо им беше позволено да отворят. И тъй като наемите трябва да се плащат някак, много от тези обекти затвориха.

Интернет търговията на дребно обаче успя да издържи и дори процъфтява. Заседнали на закрито, много хора се насочиха към онлайн пазаруването, за да си осигурят безопасно доставки, да обновят домашното си оборудване и обзавеждане, да се справят с продължителната изолация. И сега, когато страните по света отбелязват сериозен напредък в излизането от блокирането, това е една от индустриите в най-добра позиция да се възползват от подновената икономическа дейност.

Ако искате да започнете нов бизнес, онлайн търговията е разумен избор. Предвид конкуренцията обаче, която и ще се увеличава, трябва да подходите правилно, за да постигнете успех.

Изберете модел, който отговаря на вашите способности и ресурси

Първото нещо, което трябва да направите, е да помислите добре какъв вид бизнес за електронна търговия можете да стартирате. Има много жизнеспособни методи. Има конвенционална препродажба, при която преговаряте с доставчици, складирате някои продукти и ги продавате. Има продажба, при която купувате продукти, персонализирате ги и ги продавате като  собствени маркови артикули. Имате опция за дропшипинг, за печат при поискване (за графични дизайнери) и още много други.

Най-популярният модел за начинаещите е дропшипингът. Всичко, което трябва да направите, е да изберете най-подходящите продукти от общия диапазон (по-лесно да се каже, отколкото да се направи, разбира се), да се придържате към маржовете си на печалба, след което да оставите всичко останало на доставчиците. Подходящо ли е за вас? Това зависи от различни неща. Доколко искате да участвате? Докъде искате да стигнете?

Ако просто искате да спечелите малко допълнителни пари като страничен доход, тогава нещо като дропшипинг или печат при поискване може да работи наистина добре за вас, рентабилността ще бъде ограничена. Ако искате да превърнете магазина си в основен източник на доходи, тогава ще трябва да помислите по-мащабно и може би дори да разгледате производството на собствени продукти от нулата като опция.

Проучете последните промени в потребителското търсене

Хората не пазаруват по същия начин, както преди COVID-19, и е малко вероятно моделите им на поведение да се върнат към това, което е било. В крайна сметка със сигурност ще изминат години, ако не и десетилетия, преди тези от нас, които са преживели пандемията, да забравят как тя е повлияла на живота и ни е напомнила колко крехко е всичко.

Поради това, преди да помислите за стартирането на вашия магазин, трябва да имате силна представа какво иска вашата целева аудитория. Не това, което искаше преди всичко това, а това, което иска сега. Хората, които се надявате да привлечете, може би вече възстановяват нивата на разполагаем доход, а може и още известно време да се борят с по-малко средства.

Помислете в какви продукти искат тези хора да инвестират. Някои хора, на фона на напомнянето, че всичко е преходно, започнаха да харчат повече, а други решиха да пестят повече, за да се предпазят от подобни катастрофи в бъдеще. Разберете как мислят вашите потенциални клиенти и ще започнете да определяте как най-добре можете да им продадете вашите продукти.

Започнете с малко

Започнете с нещо малко и мащабирайте, когато получите резултати. Започнете с евтина платформа за електронна търговия, ангажирайте само ресурсите, които можете да си позволите да загубите, и опитайте различни неща. Може да се наложи да тествате безброй продукти или дори модели, докато намерите нещо, което да доведе до резултати, така че няма смисъл да слагате всичките си яйца в една кошница веднага щом започнете.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.