Има три основни съображения, за които трябва да помислите, когато се захващате с онлайн продажби: продуктите за продажба, начините за онлайн купувачите да ги намерят и купят и процесът по съхранение на стоки и поръчки за доставка.
Онлайн изданието fitsmallbusiness.com определя три стъпки, в които обяснява как да продавате онлайн, и изследва начините за комбиниране на тези елементи в ефективна, печеливша операция.
Какво ще продавате
Повечето онлайн продавачи купуват стоки от търговци на едро, но много от тях правят свои стоки или сключват договор с компании, които произвеждат стоки по определени спецификации. Можете да продавате и продукти или стоки по поръчка, които се доставят направо от складове на доставчиците.
Ако продавате ваши собствени продукти и услуги
Когато продавате свои собствени продукти и услуги онлайн, ще трябва или да произведете сами артикулите, или да поръчате производството им съгласно прототип с цел създаване на завършен продукт. Ще трябва да обмислите рентабилна опаковка за доставка на вашите онлайн поръчки.
Можете да продавате и нематериални продукти или услуги. Тогава разходите са по-ниски. Дигиталните стоки включват снимки и произведения на изкуството, теми на уебсайтове, музика и подкастове за обучение или развлечения, книги или видео файлове. Тези цифрови продукти могат да бъдат създадени и качени в блог или сайт за електронна търговия и изтеглени при покупка.
Продукти или услуги на някой друг
Можете да закупите широка гама от стоки или услуги, които да препродавате. Препродажбата на готови стоки обикновено изисква по-малка инвестиция, а и лесно можете да поддържате свежа колекция. Много частни производители позволяват и да поставите свой собствен етикет на стоката. Това е най-евтиният начин за изграждане на собствена марка и е особено популярен за стартиране на бизнес в сферата на красотата, здравеопазването, козметиката и гурме храната.
Друг хибриден подход е печат при поискване, при който можете да продавате продукти като тениски, чаши, бижута и възглавници, които са персонализирани според вашите дизайни. Печалбата ви за артикул ще е по-ниска в сравнение с това да ги направите сами, но настройването на производствено съоръжение е скъпо, така че това е компромис.
Дропшипингът е дин от най-евтините начини да продавате онлайн. Не е необходимо да купувате или складирате никакви стоки. Когато извършвате продажба, вашият доставчик обработва доставката за вас и едва тогава плащате цената на едро за стоката.
Друг вариант, който можете да обмислите, е афилиейт или да се присъедините към партньорска маркетингова програма. Печалбата се формира от комисиони за препращане на продажби към търговци.
Настройте своите канали за онлайн продажби
Обмислете как вашите купувачи ще намират и купуват продуктите и услугите ви. Повечето фирми автоматично мислят да създадат уебсайт, който да продава онлайн, но това е само една от многото опции. Днешните онлайн продавачи имат набор от онлайн търговски обекти, от които да избират.
Можете да обмислите множество различни канали за продажби.
Amazon: това е един от най-големите канали за достъп до аудиторията в света. Amazon позволява както нови, така и употребявани стоки за продажба. Те предлагат и програма Kindle Direct Publishing за самостоятелно публикуване на електронни книги, аудиокниги и физически книги.
Facebook Shop: може да се ползва директно от вашата бизнес страница в социалната мрежа. И последователи, и непоследователи могат да открият вашите продукти и да закупят от вашия магазин всичко без да напускат приложението.
Facebook Marketplace: Facebook Marketplace обикновено е мястото, където потребителите продават продукти, които имат и които не са им необходими.
Пазаруване в Instagram: потребителят може да открие и закупи вашите физически продукти чрез публикации в Instagram благодарение на опциите, които позволяват търсене.
eBay: това е един от най-старите онлайн търговци. eBay е популярен избор за трудно намирани колекционерски предмети. Можете да продавате както нови, така и употребявани артикули.
Etsy: ако правите ръчно изработени стоки, Etsy е едно от най-добрите места за продажба на занаятчийски артикули. Там вече могат да се предлагат и творчески услуги, например уеб дизайн и цифрови шаблони.
Плащания
Плащането е друг решаващ фактор за решението как ще продавате онлайн. Ако продавате на своя уебсайт, социални платформи или приложение, ще ви трябва решение за приемане на плащания от дебитни и кредитни карти. Електронната търговия ви позволява да продавате продуктите си и да приемате плащания в световен мащаб чрез множество платформи.
Изпълняване на поръчки
Когато продавате онлайн, съхраняването на продуктите, обработката на поръчките, както и опаковането и доставката на стоките попада в обхвата на срока за изпълнение на поръчката. Когато обмисляте как да продавате онлайн, тази функционална област заслужава внимание, тъй като изпълнението е основен разход при онлайн продажбите и дори може да надмине реалните разходи за продуктите.
Важно е да не орязвате прекалено много разходите тук, тъй като това може да повлияе негативно на преживяването на клиентите. Грешки в опаковането, бавни доставки и недостиг на запаси поради неправилно управляван склад са грешки в изпълнението на поръчките, които могат сериозно да навредят на онлайн бизнеса ви.
Реклама на онлайн магазин
Популяризирането на онлайн магазина ви може да се случи по много начини, например онлайн реклама, препоръки, игри. Популярни места за пускане на реклами за продукти и услуги включват Facebook, Instagram и Pinterest. Цената зависи от много неща, включително и от индустрията, в която работите.
Някои собственици на магазини предлагат възстановяване на част от сумата на поръчката, ако препоръчате определен брой приятели, които да похарчат определена сума при вас. Ще трябва добре да конфигурирате числата, които биха ви донесли печалба.
Игрите и конкурсите са друг популярен начин да получите вирусна експозиция. Насърчавайте потребителите да тагват приятелите си в социалните медии за участия в игри. Избягвайте да изисквате от тях да следят или споделят съдържание.
Сътрудничество с инфлуенсъри е от голяма полза за бизнеса. Възползвайте се и от видеото. Потребителите на социални медии обичат да гледат зад кулисите на бизнеса. Това им разкрива, че хората, които работят за създаването на страхотни продукти и услуги, са истински. Клиентите са по-склонни да купуват от компании, които познават, харесват и на които имат доверие.
Генерирайте съдържание от клиентите си. Насърчете ги да правят публикации, като използват вашите продукти. Можете да им предложите и малък стимул, например безплатна доставка или отстъпка, за публичното споделяне.