До края на 2019 г. общата стойност на онлайн продажбите достигна 3,4 трлн. долара и ще продължи да расте. В тази силно конкурентна среда релевантността трябва да бъде основен приоритет.
Онлайн бизнесът трябва да е наясно с начините да поддържа бранда си на ниво пред своите клиенти. Един от най-добрите начини за това е да сте в крак с тенденциите, пише онлайн изданието repricerexpresse.com.
В крайна сметка, когато става въпрос за експериментиране с тенденции, е важно да се уверите, че всички промени, които правите, винаги правят нещата по-добри за вашите клиенти.
Още идеи и тенденции можете да научите по време на E-commerce Summit 2020. организиран от сп. Enterprise
Ето и шест от водещите тенденции в онлайн търговията в момента.
Google става онлайн маркетплейс
Освен ако вашата марка не е супер известна, по-голямата част от клиентите ви вероятно пристигат на уебсайта ви чрез органични или платени търсения на артикули, които вашият магазин предлага. Така че, за да достигнете до повече клиенти, трябва да оптимизирате за Google Shopping. Това е изключително мощен канал за продажби - и може да бъде невероятен SEO хак за онлайн магазините.
Интегрирането на вашата платформа за електронна търговия с Google Shopping ще създаде невероятна реклама на продукта, която автоматично ви класира по-нагоре в резултатите от търсенето, когато клиентът търси същия продукт. Това е вълнуваща новина за онлайн магазините, които продават нишови продукти.
Според неотдавнашно проучване Google Shopping увеличава реализациите със 17%. Настройката не е сложна – става от Google Merchant Center с регистрация и ако онлайн магазинът ви отговаря на изискванията, можете да започнете да рекламирате чрез този доходоносен канал.
Пазаруване чрез социалните мрежи
Социалните медии са много повече от просто харесвания, споделяния и сладки снимки на кучета в наши дни. Много социални канали се превръщат в собствени мини търсачки - 55% от онлайн купувачите са закупили продукт директно чрез социална публикация на брандовете.
Много платформи продават директно през страниците си в социалните медии с вградени връзки. Това означава, че клиентите могат да кликнат върху конкретни продукти в рамките на публикация и да бъдат насочени директно към страница с продукти, което улеснява импулсивните покупки през онлайн реклама.
AR и VR стават все по-популярни
Едно от най-големите предизвикателства, с които винаги се сблъскват онлайн магазините, е фактът, че техните клиенти не могат да видят продукта преди да го купят. Това затруднява продажбата на дрехи, мебели и други аксесоари, които обикновено клиентите искат да видят.
AR и VR помагат за решаването на този проблем, като позволяват на клиентите практически да пробват продукти без физически да ги докосват. Компании като Warby Parker са пуснали приложение, което използва AR, така че клиентите да могат да изпробват различни очила преди да поръчат. Amazon и Ikea също използват подобна технология, за да могат купувачите да изпробват как ще изглеждат мебелите в техните собствени домове.
Персонализираните продукти са голям хит
Персонализацията ще премине на следващото ниво с продукти, които са изцяло персонализирани за индивида. Много онлайн магазини се възползват от интерактивно съдържание - като викторини и анкети - за да създадат изцяло персонализирани продукти, отговарящи на нуждите или предпочитанията на всеки индивид.
Една област, в която тази тенденция е особено разпространена, е здравето. Магазини като Curology и Gainful създават изцяло персонализирани продуктови линии въз основа на индивидуалните здравни нужди и цели, докато марки като Native използват интерактивен тест, за да създадат потребителски профил на аромат, който хората могат да си купят под формата на парфюм или измивен гел.
Гъвкави опции за плащане за големи покупки
Ако продуктите ви са по-скъпи, може да е трудно да конвертирате нови клиенти, просто защото те смятат тази покупка за по-рискова инвестиция. Една от тенденциите в електронната търговия, която може да помогне за решаването на този проблем, е предлагането на гъвкави възможности за плащане чрез системи като Afterpay, Final и Affirm.
Тези услуги автоматично разграждат големите покупки на по-малки равни плащания в течение на няколко месеца, което прави големите покупки малко по-лесни за преглъщане. Всъщност търговците на дребно, които предлагат Afterpay конкретно, наблюдават повишаване на процентите на конверсия някъде между 20% до 30%.
Компаниите и потребителите стават все по-екологични
Грижата за планетата става все по-осъзнат приоритет за голяма маса от хора. Те искат да подкрепят бизнеса, който прави всичко възможно да намали въглеродните отпечатъци. 87% от потребителите казват, че е по-вероятно да закупят продукт от марка, която предлага социални или екологични ползи - което дава още една причина на компаниите да станат зелени.
Много марки за електронна търговия правят всичко възможно да намалят отпадъците от транспортиране чрез използване на рециклирани или биоразградими материали. Някои фирми стават супер креативни тук - например Banish Care Care изпраща продукти, увити в маркови чорапи, за да намали отпадъците.
Още тенденции и иновации ще можете да научите по време на E-commerce Summit 2020.