Докато голяма част от населението остава вкъщи през последните месеци, бизнесите се адаптират, така че да се свързват с и да обслужват клиентите си по нови начини.
Ако притежавате реален, физически бизнес, може би сте започнали да се прехвърляте онлайн, за да продължите да продавате вашите продукти и услуги в условията на пандемия, пише онлайн изданието retaildive.com.
Промяната към виртуални срещи на екипи и електронна търговия е голяма и има няколко стъпки, които можете да предприемете, за да улесните прехода.
Продажби през няколко канала
Ако имате физически магазин, започнете с прост онлайн магазин. Ако имате съществуващ уебсайт, можете да включите инструменти за електронна търговия или да добавите бутон за онлайн плащане, за да таксувате лесно клиентите за единични продукти.
Можете да изпращате имейли до клиенти с включени връзки за плащане.
Създавайте публикации на продуктите си в Instagram, от които може да се пазарува.
Омничанъл стратегия
Преди да започнете с онлайн поръчките, необходими са ви системи за сортиране и преброяване на продукти, управление на опаковки и изпращане и доставка на поръчки. Трябва да създадете omnichannel стратегия за търговия на дребно.
Стратегията трябва да включва подготовка за онлайн инвентаризация. Изпълнението на онлайн поръчки може да промени начина, по който управлявате инвентара.
Стратегията трябва да обхваща и управление на доставките и връщането на пратки. Създайте план, който да гарантира, че клиентите имат положително изживяване от началото до края.
Помислете за опциите за доставка и вземане. Може да се наложи да назначите и персонал.
Бъдете гъвкави
Ще трябва да адаптирате ежедневните си операции, ако бизнесът ви стане по-силно зависим от електронната търговия. Не се страхувайте да изпробвате нови начини на работа, помолете персонала си да работи по различен начин или актуализирайте продуктовото си предложение. Бъдете креативни и вижте какво работи и кое не.
Свържете се с вашата общност
Използването на това време, за да се свържете с вашата местна (и виртуална) общност, е чудесен начин да се включите и да поддържате връзка с клиентите си. Активирайте се в социалните мрежи. Instagram, Facebook и Twitter са чудесни, безплатни начини да поддържате клиентите си в крак с бизнес операциите, предложенията за продукти и услуги, продажбите и други.
Предавайте на живо
Предаването на живо във Facebook или Instagram предоставя възможност да се свържете лице в лице с последователи. Възползвайте се от това, за да предавате редовни предложения (като йога или танцов клас) или да създавате уникални преживявания (да покажете вашия звезден барман онлайн, който да сподели как да си направите авторски коктейл у дома) за вашата онлайн общност.
Предложете помощ
Ако можете, помислете дали да не се включите в предложенията за облекчение на пандемията във вашата общност. Независимо дали дарявате продукти или услуги, отделяте време или сте в състояние да държите вратите си отворени като основен бизнес, вашето съдействие ще се оцени високо.
Поддържайте връзка с персонала
Дори да не виждате служителите си лично всеки ден, важно е да поддържате връзка. Някои аспекти на дистанционната работа, които трябва да имате предвид понастоящем, включват честа комуникация, редовни актуализации за планове и цели, забавления, семинари, обучения и т.н.
Това са предизвикателни времена за всички. Споделете вашите знания и настоящите ви борби с клиентите. Неотдавнашно проучване на доверието на Edelman показва, че колкото по-отворени сте като бизнес, толкова повече можете да култивирате довериесред клиентите си. Не се страхувайте да уведомите клиентите, че все още се учите, адаптирате и променяте и сте отворени за предложения.