Заради кризата с коронавируса се наблюдава бум в използването на мобилни приложения за банкови услуги, доставчици на храна и онлайн търговия.
Това показва проучване на Brand New Vision в партньорство със Selectivv Полша.
Извънредното положение промени значително нуждите и приоритетите на българските потребители. Само за две седмици пазарът придоби коренно различни измерения спрямо ситуацията преди наложените мерки. Оставайки си в къщи, българинът в рамките на 14 дни адаптира потреблението си към новата действителност и замени голяма част от офлайн услугите с онлайн решения, предоставени от компаниите, посочват компаниите.
Сравнявайки периода 28 февруари - 13 март с периода 14 март - 27 март, когато бяха въдени ограничителните мерки, виждаме, че трафикът към мобилните апликации бележи значително увеличение.
Доставката на храна по домовете нараства с двуцифрени ръстове, като най-висок скок бележи Takeaway с почти 35%. Мобилната апликация на emag привлича с 19.24% повече потребители.
Сериозни движения нагоре отчитат и мобилните апликации на банките. Въпреки, че повечето техни клонове работят, потребителите предпочитат да останат на сигурно място удома си и да управляват своите финанси през телефона. Графиките показват в голяма степен естествената реакция на хората вследствие на наложените забрани за движение.
Не е ясно каква обаче ще е реакцията на потребителите след отмяната на извънредното положение. Възможно е да има обратна вълна към традиционните форми на търговия и хранене, но преживяното със сигурност ще остави своя отпечатък.
Извънредното положение ни кара да се замислим и за това доколко ефективно използваме времето си. Много хора започнаха да си дават сметка, че часовете, които губят в пътуване до банка или магазина и времето прекарано там може да бъде многократно намалено чрез използване на онлайн решения и мобилни апликации. Сякаш изведнъж разбираме, че нещо което ни се струваше не толкова важно, като онлайн пазаруване или банкиране, всъщност ни спестява много време.
В тази връзка може да се прогнозира, че засилването на електронната търговия и онлайн банкирането, както и онлайн образованието, няма да бъде краткосрочно. Новата реалност все повече налага така наречените разрушителни (disruptive) технологии, които в много кратки срокове ще станат неизменна част от ежедневието ни.
Тези тенденции показват, че компаниите трябва да насочат усилията си към привличане на клиенти към мобилните си приложения в много по-голяма степен, отколкото към традиционните си форми на търговия и услуги.
Откриват се и големи възможности за много по-мащабно използване на мобилния маркетинг с цел опознаване на потребителите и предлагане на по-адекватни предложения за тях. Това ще подобри значително продуктите и услугите на компаниите, както и удовлетворяването на техните клиенти.