Абонаментите – все по-важен източник на приходи за издателите (II част)

digital-media-2

Преди избухването на пандемията от коронавируса издателите вече се бяха насочили към абонаментите. В началото на годината Институтът за проучвания на журналистиката на Reuters (RISJ) установи, че 50% от дигиталните лидери определят приходите от читателите като основен фокус върху доходите през 2020 г.

"Приходите от четене конкретно имат много положителни перспективи", казва Джон Слейд, главен търговски директор на FT, пред RISJ. По думите му най-големите опасения са свързани с приходите от реклама, пише whatsnewinpublishing.com.

Тези опасения се засилват в условията на пандемия заради резкия спад на разходите за реклама. Това прави необходимостта от съсредоточаване върху абонаментите  и приходите от читатели по-важна от всякога.

Изданието обобщава 7 тенденции и стратегически съображения за абонаментите в ерата на COVID-19.

Първа част на материала можете да видите тук!

Изграждане на широк навик за абонаменти

Когато искаме потребителите да плащат за съдържание, това помага да се изгради навик за абонаменти.

Според последното проучване на тенденциите в цифровите медии на Deloitte американските потребители са имали средно 12 платени абонамента за медии и развлечения преди COVID-19. За някои аудитории това число е по-високо – средно 17.

И въпреки че много хора имат по-малко пари след кризата, данните на Deloitte показват, че потребителите са заети с добавяне на нови абонаменти, изпробване на нови услуги и анулиране на стари. Това представлява и възможност, и заплаха, с която медийните организации трябва да бъдат запознати.

Не пренебрегвайте необходимостта да конвертирате не-абонати

Наред с това компаниите също трябва да разгледат причините, поради които по-голямата част от потребителите им не се абонират, и да удвоят усилията си да привлекат и тази аудитория. Компанията за пазарни проучвания Resonate идентифицира четири потенциални целеви групи за издатели:

- Тези, които нямат цифров абонамент, защото смятат, че вече има достатъчно безплатно съдържание.

- Тези, които нямат цифров абонамент, защото не се интересуват от такова съдържание

- Тези, които нямат цифров абонамент, защото е твърде скъп.

- Тези, които следят вестници онлайн.

Разбирането на информационните потребности и навиците за потребление на тези аудитории е жизненоважно, както и създаването на непреодолими предложения за превръщането им в абонати.

Няма една единствена най-добра практика. Тактики като внедряване на специални оферти за регистрация, независимо дали предоставяте някакво безплатно съдържание, зависят изцяло от издателя и неговите цели.

Въпреки това, особено за издателите на новини, пандемията вероятно е създала среда, в която потребителите могат да бъдат по-възприемчиви към абонамент. Това е възможност, от която те трябва да се възползват.

Бъдете единствената организация за публиката

Дигиталните и печатни медийни компании се чудят как най-добре да запазят новите си абонати, които са се регистрирали по време на пандемията. Те ще трябва да докажат на читателите си, че са ценни.

Фирмите, които се фокусират върху публиката, ще спечелят. За компаниите, които не успяват толкова с абонаментите, задържането на публиката ще бъде от ключово значение. Това може да означава внедряване на динамично ценообразуване и други техники.

Намаляването на растежа, разработването на стратегии за изграждане на лоялност и генериране на периодични приходи от абонати е от съществено значение, ако подходът „първа аудитория“ е вашият нов модел на приходи.

Това е особено важно, като се има предвид, че от известно време не се очаква приходите от реклама да се върнат към предишните си нива. В резултат на това абонаментите и приходите от читатели стават още по-важни за издателите, тъй като всички ние се адаптираме към тази „нова норма“.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.