Инструментите за маркетингов анализ: Най-важната част от маркетинговата стратегия

finance-analityc

Маркетинговата стратегия и тактика помага на бизнеса да представи своите продукти и услуги пред подходящата аудитория. Ако не измервате резултатите от активностите си, обаче, ще действате на сляпо.

Има ключови инструменти за анализ, които предоставят подробности за текущи маркетингови активности. Данните ще ви помогнат да разберете какво работи и какво не. Така ще можете да коригирате маркетинговите си стратегии, за да постигате по-добри резултати в бъдеще, пише business2community.com.

Важно е да сте наясно с целите си и как точно ще ги измервате, т.е. кои показатели да наблюдавате, за да фокусирате усилията и ресурсите си върху това, което наистина работи.

Онлайн изданието предлага 6 инструмента за маркетингов анализ.

Infinigrow

Разбирането на истинското въздействие върху бизнеса на вашите маркетингови инвестиции е от решаващо значение за успеха на вашия бизнес. С тези знания можете да гарантирате, че винаги инвестирате маркетинговия си бюджет в каналите и дейностите, които подпомагат растежа.

Infinigrow е AI-ориентирана платформа за оптимизиране на маркетинговото планиране. Тя се свързва с вашия CRM и чрез платформата за автоматизация на маркетинга и останалите инструменти осигурява централизирана видимост в реално време на данните ви. InfiniGrow използва усъвършенстван анализ, за да разкрие точното въздействие на всяка маркетингова активност в различни канали и KPI. Като се има предвид, че 42% от търговците смятат, че доказването на възвръщаемост на инвестициите е най-голямото маркетингово предизвикателство на тяхната организация, това е жизненоважно.

Платформата ви позволява да прогнозирате резултатите от всеки бюджетен сценарий, така че да можете да изградите най-ефективния маркетингов план за вашата организация. Инструментът предоставя и текущи, генерирани от AI препоръки за това къде да разпределите бюджета си, за да максимизирате резултатите си.

Mixpanel

С този инструмент можете да разберете по-добре клиентите си и да оптимизирате съдържанието и офертите за подобряване на реализациите. Mixpanel ви позволява да сегментирате данните си въз основа на различни показатели, за да ви даде по-точен преглед на ефективността.

По същия начин можете да видите дейностите на вашите потребители, за да разберете как използват продуктите ви и дали има препятствия по пътя им. Можете и да сравнявате как различните групи хора използват вашия уебсайт за определено събитие.

Може би една от най-важните характеристики на този инструмент е потокът, който визуализира как потребителите преминават през страниците на уебсайта ви. Наличието на тази информация ще ви помогне да оптимизирате страниците си за по-добри реализации, като идентифицирате точки, където потребителите отпадат във вашите кампании.

Cyfe

Ако търсите инструмент за анализ на всичко в едно, Cyfe е чудесен вариант, който да обмислите. Този инструмент ви позволява да добавяте приспособления към таблото си за уеб анализи, блогове, реклама, продажби и финанси, електронна поща, социални медии, SEO.

Инструментът позволява да свържете маркетинговите си платформи като Google Analytics, Facebook и други и да можете да проследявате тяхната ефективност. Инструментът предоставя актуализации в реално време на всички платформи. Освен това можете лесно да създавате отчети от наличните данни.

SEMrush

Подобряването на трафика на търсачките е жизненоважно за всеки бизнес. Със SEMrush можете да получите анализи за подобряване на оптимизацията и ефективността на рекламите чрез PPC. На първо място, получавате подробности за органичния трафик на уебсайта си като брой сесии, брой потребители, средна продължителност на сесията, степен на отпадане, изпълнение на целите.

Подробният анализ на ключовите думи ще ви помогне да намерите правилните ключови думи, към които да се насочите.

SEMrush предоставя подробности за вашите ключови думи като обем на търсене, цена на кликване, трудност на ключовите думи и други. Освен това получавате предложения за ключови думи, за да намерите варианти, които може да се окажат доста ценни.

Инструментът за анализ на връзки ще ви покаже уебсайтовете, които препращат към вашите страници. С това можете да получите повече възможности и да проследите представянето си за дейностите по изграждането на връзки. Една от най-добрите и вълнуващи характеристики е анализът на конкуренцията, който е наличен в този инструмент. SEMrush ви позволява да проследявате и виждате какво точно правят вашите конкуренти, за да спечелите трафик в търсенето. Можете да отчетете още тяхната рекламна стратегия, най-добрите ключови думи за PPC и анализ на целевите им страници.

TrackMaven

Ако се опитвате да да създадете ориентиран към клиента продукт, това може да отвлече вниманието ви от конкурентите. Ако те се справят по-добре с маркетинга, много е вероятно да изгубите бизнеса си. TrackMaven предоставя възможност да „шпионирате“ конкуренцията, което ще ви даде много по-ясен поглед върху начина, по който се сравнявате с тях, в 15 канала. С този инструмент можете да получите данни за вашия маркетинг в социалните мрежи, анализ на уебсайтовете, обяви, съдържание,  SEO и трафик, инфлуенс маркетинг и други.

От получените данни TrackMaven предоставя информация за вашата ефективност във всяка категория. Можете също да измерите възвращаемостта на маркетинговите инвестиции. Можете и да направите съпътстващо сравнение на вашите маркетингови дейности с вашите топ конкуренти и индустриални влияния. Данните, които получавате в платформата, са в реално време и помагат да се елиминира проблемът с остаряването им.

Проследяването на вашите резултати е жизненоважна част от маркетинговия процес. Няма смисъл да инвестирате сляпо в маркетингови стратегии, ако не знаете дали всъщност са работили, или не.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.