Традиционните търговци на дребно с физически магазини ще се съсредоточат повече върху своите цифрови канали тази година. За марките, ориентирани директно към потребителите и по-малките търговци на дребно, които и преди пандемията изпитваха проблеми да привлекат клиенти, се изправят пред още повече предизвикателства.
Големите играчи вече разбраха това. Walmart, Costco, Amazon и т.н. са едни гърди напред, пише онлайн изданието retaildive.com. Те със сигурност ще имат успешен празничен сезон. Останалите ще трябва да положат повече усилия.
Съществуващите проблеми натежават
Още преди COVID-19 да ускори преминаването към електронна търговия, онлайн пространството се насищаше с конкуренция, което затруднява привличането на клиенти. Марките, насочени директно към потребителите, от своя страна трябваше да вложат огромни суми в маркетинг и реклама.
Усилията дават резултат, но растежът, често пъти, идва за сметка на печалбата. Някои от тези марки ще трябва да се насочат към по-тесни ниши.
Как търговците да се справят с конкуренцията на големите
Традиционните търговци на дребно с физически обекти могат да използват магазините си като центрове за изпълнение, дори когато потребителите пазаруват онлайн. Те могат да предложат вземане от магазина и да интегрират и други технологии.
Марките, насочени директно към потребителите, трябва наистина да се съсредоточат върху логистиката, да се уверят, че всички артикули са на склад и пристигат при потребителите навреме, както и да улеснят връщането на продукти.
Важно е тези брандове да се вслушват и в обратната връзка от клиентите. Важно е да формират партньорства, за да стимулират трафика към магазините си.