Чувствате ли се объркани от противоречивата информация за инфлуенсър маркетинга?
Това е маркетинг стратегия, която вече съществува повече от десетилетие, но все още около нея витае мистерия и тя се усеща като нова, пише онлайн изданието business.com.
Тъй като инфлуенсър маркетингът не идва с наръчник, на марките не е ясно как работи и защо трябва да инвестират в него. В резултат на това се появиха много митове относно неговата ефикасност и обхват.
Изданието обобщава три от тях, развенчава ги и дава съвети за действия.
Инфлуенсърите доставят стойност на марките по много начини, особено за малките фирми, които не могат да си позволят скъпи, традиционни маркетингови канали. Инфлуенсърите могат да помогнат за разрастването на вашия малък бизнес чрез изграждане на автентични отношения с клиентите, установяване на авторитет на домейна и стимулиране на продажбите. Всичко това е възможно, защото инфлуенсърите вдъхват доверие на потребителите, което се отразява на техните партньорски марки.
И още данни: 63% от хората намират препоръките на инфлуенсъри за по-надеждни от рекламите. 40% от хората са се доверили на дадена марка заради инфлуенсъри. 58% от хората са закупили продукти заради влияние на инфлуенсъри.
Мит №1: Инфлуенсър маркетинга е прищявка
Факт е, че този маркетинг става все по-мейнстрийм с всяка изминала година. От дядо Коледа на Кока Кола до сестрите Кардашиян, инфлуенсърите изминаха дълъг път. Очакванията са 2020 г. да бъде повратна точка за инфлуенсър маркетинга, след което той да стане по-регулиран и приет.
Определено има фактори, които подкрепят възхода на инфлуенсър маркетинга. Например, че 74% от хората активно избягват традиционните маркетингови канали. Клиентите търсят автентични преживявания с брандовете и намират инфлуенсърите за по-относими към брандовете, отколкото рекламите.
Хората особено обичат последователността и качеството на съдържанието на микроинфлуенсърите. За малкия бизнес това е добра новина. Микро- и наноинфлуенсърите не изискват големи бюджети.
За да направите кампаниите си за влияние повече от еднократно попадение, опитайте да изградите дългосрочни отношения с инфлуенсъри. Не се подвеждайте по суетни показатели, като брой последователи и брой харесвания, които могат да бъдат фалшифицирани. Погледнете по-задълбочено данните, като демография, подходящ опит и други.
Мит №2: Инфлуенсър маркетингът е скъп
Нищо не може да бъде по-далеч от истината от това. Този вид маркетинг дава голяма стойност на парите, при условие, че подходите към него интелигентно.
Някои знаменитости събират баснословни суми, за да създадат един пост. Ако изберете такива инфлуенсъри, годишният ви маркетингов бюджет със сигурност ще се раздуе. Няма обаче твърдо правило, че вашите инфлуенсъри трябва да са от А-листата. Бихте могли да разработите модел за сътрудничество с вашите високопрофилни клиенти или лидери на мисълта в бранша, в които те промотират вашата марка на по-достъпна цена, например за безплатни продукти или услуги или по-скромен бюджет.
Важното е колко стойност може да осигури един влияещ агент и колко време може да отдели на вашата марка, а не колко последователи има. По тези параметри влияещите с по-малко колаборации и по-малка, ангажирана публика ще бъдат по-добри партньори. Затова и микроинфлуенсърите са най-добрият залог за малкия бизнес. Те не само са достъпни, но и осигуряват по-висока възвръщаемост на инвестицията (ROI).
Микроинфлуенсърите са по-директни в препоръките си, като 74% от тях насърчават своите последователи да изпробват или купят продукт/услуга, а 82% от техните последователи е много вероятно да последват съвета им.
Изборът и оценяването на инфлуенсъра трябва да се основават на процента на ангажираност на аудиторията. За да сравните цените на влиянието, използвайте показатели като цена на ангажиране или цена на реализация. Ако вашият влиятел предпочита парична компенсация, можете да изработите партньорска спогодба и комисиони за доведен клиент.
Можете да използвате инструменти за управление на партньорски акаунти. Тези инструменти проследяват приходите на всеки инфлуенсър и изчисляват комисионите въз основа на предварително зададени алгоритми. Те също така предлагат визуално сравнение на ефективността на инфлуенсърите както за конкретна кампания, така и като цяло.
Мит №3: Инфлуенсър маркетингът има ограничен обхват
Вярно е, че някои ниши - като мода, пътувания и красота – привличат повече внимание. Въпреки това е неоснователно да се твърди, че инфлуенсърите Въпреки това е неоснователно да се твърди, че инфлуенсърите са неефективни в други ниши.
Има марки облекло, популяризирани от инфлуенсъри, като например Daniel Wellington. Има и автомобилни марки, като Subaru, които са изваяли ниша сред милениалите благодарение на работата им с YouTube инфлуенсъри.
Инфлуенсър маркетингът имаше много лоши моменти в последните години, но това е характерно за всяка индустрия в нейните години на формиране. Това не означава, че трябва да се чувствате несигурни относно този вид маркетинг. Правилните инструменти, планиране и начин на мислене могат да ви помогнат в тази маркетингова стратегия.