Три основни грешки, които бизнесът допуска при рекламните кампании в социалните мрежи

Facebook-Reuters

Няма бизнес, който да може да си позволи да не инвестира в реклама в социалните медии, защото 97% от дигиталните потребители присъстват в социалните мрежи.

Трябва да знаете обаче, че само защото всеки се нахвърля на тази възможност – да рекламира в социалните медии, това не означава, че процесът е бърз и гладък, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Необходимо е да си изградите стратегия, с която да си гарантирате, че рекламните ви кампании в социалните мрежи ще успеят.

Един от добрите начини да се уверите, че стратегията ви е добра, е да знаете какво да НЕ правите, посочва изданието. То обобщава трите на-често срещани грешки, които компаниите допускат при рекламирането в социалните мрежи. Ако ги избегнете, ще постигнете значително по-добра възвръщаемост.

Инвестирате значителна част от разходите за реклама без да тествате аудиторията

Обикновено компаниите насочват рекламата си в социалните мрежи съобразно това, което знаят за потребителите си. Това обикновено са възраст, географско местоположение, пол, интереси. Дори и да сте направили широко пазарно проучване, тестът на аудиторията е изключително важен за рекламата.

Все пак Facebook улеснява намирането на вашата идеална аудитория с функция за разделно тестване. Ако правите реклама в Twitter, TikTok или Pinterest и не можете да използвате такава функция, стартирайте с малък тестов бюджет, като коригирате според резултатите. Бъдете последователни, като променяте някои ключови фактори, за да видите как ще се държи аудиторията си.

Загуба на продажби и потенциални клиенти от отрицателни коментари за реклама

Рекламите в социалните мрежи достигат до хиляди, често и до милиони хора, затова и често се случва да получават отрицателни коментари. Те могат да са от недоволни клиенти или от хора, които просто не харесват рекламата. Отрицателните коментари обаче водят до загуба на продажби.

Помислете за това: ако видите реклама за продукт, който потенциално ви интересува, и коментар към рекламата, в който се посочва, че продуктът не работи или че клиентът е имал ужасно потребителско изживяване, вероятно няма да последвате първоначалния инстинкт за покупка.

Един от често срещаните начини, по които компаниите се стремят да поправят това, е наемането на виртуален асистент. Да пропускате отрицателните коментари може да бъде скъпа грешка и тя трябва да се управлява, без значение дали от човек, или от софтуер.

Няма ясен призив за действие

Крайната цел на рекламата е да стимулира действията на потребителите. Това няма да бъде лесно, ако на потребителя не му е ясно как да предприеме действие. Вашият продукт или услуга може да ги накара да кликнат на връзката, но бъдете ясни какво искате да направят след това – да купят, да се абонират за бюлетин, да последват акаунт или нещо друго.

Според проучване на Global Web Index 13 процента от потребителите на социални медии казват, че бутон с надпис „Купи“ или подобен увеличава вероятността да купят нещо, което виждат в реклама в социалните медии. Затова направете призива към действие възможно най-прост и разбираем за целевия потребител. Един такъв бутон би спестил на хората търсенето в сайта ви, а лекотата, с която преминават през процеса по покупката, ще подобри тяхното преживяване. Не усложнявайте това излишно.

Това са трите най-често срещани грешки. Сред другите грешки, които компаниите допускат в рекламните си кампании в социалните мрежи, са честите промени в стратегията, липсата на добри визуализации и смел език.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.