Глобалната пандемия нанесе опустошителен удар върху търговията на дребно, като същевременно даде още по-големи възможности за електронната търговия. Това накара много хора да се опитат да се включат в екшъна само за да научат от първа ръка, че не е толкова лесно, колкото първоначално са предполагали, че ще бъде.
И наистина изглежда лесно. Намерете продукт с висок марж, създавате магазин, пускате няколко реклами във Facebook и печелите. Само че не е толкова просто, независимо колко реклами на самопровъзгласени за „гуру в електронната търговия“ виждате, пише онлайн изданието business.com.
Рекламите във Facebook са много ефективни, като същевременно са много сложни. Няма единна, надеждна формула, тъй като са необходими много тестове, за да се изведат печеливши кампании. Ето и някои основни съвети, които да приложите във вашите кампании, и с някои тестове и оптимизиране ще изградите печеливши стратегии, които да помогнат за мащабиране на вашия бизнес.
Разбиране как работи Facebook Pixel
Разбирането на възможностите на Facebook Pixel и начина на прилагането му е от решаващо значение. Facebook предлага добър ресурс. Научете колкото се може повече за това как работи Facebook Pixel преди да стартирате рекламни кампании. Това ще направи огромна разлика по отношение на резултатите.
Ето и едно просто обяснение: Потребител влиза в сайта ви, посещава определени страници, разглежда определени продукти и може би дори добавя някои продукти в количката си. Facebook Pixel събира всички тези данни, свързва ги с бисквитките в браузъра на потребителя и ги присвоява на определена аудитория във вашия рекламен акаунт. Използвайки тези данни, след това можете да обслужвате тази персонализирана аудитория с реклами, съобразени с тези конкретни действия.
Най-голямата грешка на марките за електронна търговия е стартирането на кампания, целяща да се опита да преобразува в продажби още първото взаимодействие, което потребителят има с марката. По този начин се изразходват рекламните бюджети, а значителна възвръщаемост няма. Трябва да създадете кампании, които да обхванат най-широката част от маркетинговата фуния, за да видите кои са потенциалните ви клиенти. Тези реклами позволяват на вашия Facebook Pixel да събира ценни данни, които да ползвате в последващите си кампании.
Видеорекламите са чудесни за това и със страхотни съобщения и силен продукт и оферта вероятно ще имате и някакви продажби. Приоритетът тук е да позволите на вашия Facebook Pixel да събира възможно най-много данни. Дори и да реализирате малка загуба на този етап, това не е фатално, тъй като ще я компенсирате, когато напълно разберете възможностите на вашия Pixel и се възползвате от него.
Стартирайте кампания за ремаркетинг, насочена към последните действия
Данните от Facebook Pixel ви позволяват да създавате кампании, насочени към потребителите, които са посетили уебсайта ви, въз основа на техните действия. Подходът е различен за различните потребители.
Посетителите на уебсайта ви, които са разгледали, но не са купили нищо, можете да привлечете пак с конкретна оферта. Ако те посетят уебсайта ви отново, след като видят ремаркетинг рекламата, включете и малко допълнителни стимули, за да натиснете спусъка.
За тези, които са добавили продукт в количката, но в последствие са се отказали, можете да направите тясно насочване, защото нещо им е попречило да довършат покупката. Специфичните за продукта отстъпки работят отлично за преобразуване на този трафик. Ако потребителят има джаджа X в количката си, реклама, която показва този конкретен продукт, заедно с подканваща фраза за спестяване на някакъв процент от цената, обикновено работи.
Ако потребителят отдели време, за да въведе своята информация за плащане, но след това не завърши транзакцията, значи нещо се е променило буквално в последната секунда. Не е нужно да проявявате агресия с отстъпки в ремаркетинга си към тях. Вместо това предложете друг подсладител или продукт. Помислете за нещо, което има ниска цена за вас и е с ниско тегло, така че да не натовари доставката за вас.
Рекламите във Facebook могат да бъдат плашещо поразителни за някой, който никога преди не е провеждал кампания. Стартирането на кампания на сляпо няма да доведе до желаните резултати, така че е важно да имате добро разбиране на основите.