Facebook, водещата социална мрежа, е мощен маркетингов инструмент за бизнеса, който предлага различни начини за пазаруване от бизнес страници и групи до реклами. Това е ефективен и достъпен начин за изграждане на информираност сред целевата аудитория, свързване с клиентите и стимулиране на продажбите.
Facebook за бизнес може да бъде високоефективен инструмент, но много по-малки бизнеси не успяват да извлекат ползите от него поради липса на време и опит. А възможностите за достигане на целевата аудитория са много, което повишава информираността за и разпознаваемостта на марката, изгражда лоялност у клиентите, генерира качествени клиенти и стимулира продажбите.
Онлайн изданието fitsmallbusiness.com посочва няколко предимства на използването на Facebook за бизнес.
Достъпност: Facebook е рентабилен маркетингов канал, тъй като бизнес страниците и групите са безплатни. Рекламите са нискотарифни със средна цена за клик от 1,86 долара и ниски минимални ежедневни разходи за реклама от 1 долар. Няма зададен минимален месечен разход за реклама, така че рекламодателите могат да изключат рекламите си по всяко време през месеца.
Изграждане на информираност чрез ангажирана потребителска база: Facebook служи като добра платформа за генериране на информираност за марката, тъй като дава на предприятията начин да се свържат с активна и ангажирана потребителска база, която търси нови продукти, услуги или събития.
Възможност за насочване към правилните хора: Това, което отличава Facebook от другите дигитални рекламни платформи, са неговите сложни възможности за насочване на реклами към целеви аудитории. Това позволява на предприятията да достигнат до правилните хора, като ги подбират съобразно демографски данни, поведение, интереси и т.н.
Насочване на трафик към уебсайт: Фирмите могат да насочват трафик към своя уебсайт чрез бизнес страници във Facebook, в които е показан уебадрес, както и чрез реклами, които водят към целеви страници. Това дава на предприятията начин да използват Facebook като инструмент за продажби.
Генериране на потенциални клиенти: Много фирми използват Facebook, за да генерират потенциални клиенти или да съставят списък с контакти на хора, които се интересуват от предлаганите продукти и услуги. Това може да се извърши както органично чрез бизнес страници във Facebook с бутон за призив към действие или персонализиран раздел, така и чрез реклами във Facebook, които събират потребителска информация (например да стартирате безплатна пробна версия, като въведете вашето име и имейл адрес).
Увеличаване на продажбите: Има множество начини за генериране на продажби чрез Facebook, от изграждане на информираност, която води до посещения на сайта, генериране на потенциални клиенти, които след това можете да насърчавате, създаване на реклами, популяризиращи продукт, услуга или събитие, чрез раздела за магазин на Facebook във вашия бизнес страница, изброяване на продукти във Facebook Marketplace или чрез продажба на предишни посетители и клиенти чрез ремаркетинг.
Полезна информация: Facebook за бизнес предоставя богата информация за всичко – статистика, демография и други данни, така че да разберем по-добре аудиторията. Така предприятията могат да създадат по-стратегически маркетингови кампании.
Подобряване на SEO: Много фирми откриват, че тяхната бизнес страница във Facebook се появява в резултатите от търсенето на подходящи ключови думи. Така че дори ако Facebook не подобрява директно класирането на вашия сайт, наличието на бизнес страница ви помага да се появявате в търсенето.
Почти всеки бизнес може да извлече ползите от маркетинга във Facebook. Социалната мрежа може да помогне на бизнеса да работи за постигане на повечето маркетингови цели дори с ограничен маркетингов бюджет.
Как работи Facebook за бизнес
Facebook за бизнес използва две основни маркетингови стратегии – органична и платена. Органичната социална стратегия е безплатна и включва изграждане на присъствие с бизнес страница, генериране на съдържание (публикации) и ангажиране на последователи чрез коментари и чат като дългосрочна стратегия за социален растеж. Платената стратегия включва създаване, управление и оптимизиране на рекламни кампании чрез Facebook Ads Manager като краткосрочна стратегия за бързо достигане до силно насочена аудитория.
За да използвате органичен маркетинг във Facebook, започнете със създаването на бизнес страница. След това започнете последователно да генерирате съдържание, за да печелите последователи, като споделяте страницата си на съществуващите си клиенти и участвате във Facebook групи.
Бизнес страниците във Facebook са полезни инструменти за бизнеса, тъй като предоставят платформа за достигане до големи групи потребители. Те са бизнес версията на профилна страница. Страниците са откриваеми и в търсачките, например Google. Те се използват за изграждане на информираност за марката, свързване с вашата целева аудитория, реклама и споделяне на новини. Те дават на клиентите добър начин да бъдат в крак с вашия бизнес, а също така са предпоставка за използването на други инструменти за маркетинг във Facebook, като Facebook Ads и Facebook групи.
Рекламите във Facebook дават на предприятията начин да достигнат до целевата аудитория с конкретни съобщения, които не биха постигнали органично. Това е РРС реклама, при която предприятията плащат въз основа на взаимодействието на аудиторията като кликване, преглед на видео, реализация.
Това, което прави рекламата в социалната мрежа уникална, е възможността на бизнеса да достигне силно насочена аудитория. С други думи, рекламодателите могат да определят точно на кого искат да се показва рекламата им, което подкрепя ефективността.
Що се отнася до групите, те са добри за повишаването на информираността за марката и ангажирането на аудиторията чрез изграждането на общност. Бизнесът може да се възползва от вече съществуващи групи, или да създаде и управлява собствена група. Това е добър (и безплатен) начин за бизнеса органично да достигне до целеви публики.
Facebook Marketplace е инструмент за продажби, от който може да се възползват както физически лица, така и предприятия. Facebook Marketplace едва ли ще се превърне в основен канал за продажби на бизнеса, но е добър начин за подобряване на експозицията с цел достигане на повече потенциални клиенти.
Съвместният маркетинг е друга възможност, която социалната мрежа предоставя – бизнесите си сътрудничат, за да популяризират и кръстосано да продават продуктите си. Това е безплатна стратегия, която може да помогне на бизнеса да генерира доверие и да повиши информираността. Най-честата форма на съвместен маркетинг е инфлуенс маркетингът. Бизнесът може да колаборира и с други фирми, така че да достигне до аудиторията на други компании.