Имейл маркетингът е от решаващо значение за малкия бизнес да изгради аудитория. Това е един от основните канали за привличане и задържане на клиенти с ефективна възвръщаемост на инвестициите.
Не е обаче имейл маркетинг изпращането на един и същи имейл до всеки контакт с надеждата писмото да бъде отворено и прочетено. Клиентите ще четат съобщенията и ще предприемат желаните от вас действия, когато имейлът ги ангажира, пише онлайн изданието business2community.com.
Малките предприятия се нуждаят от правилна тратегия за достигане до целеви клиенти, привличане на кликвания и стимулиране на трафика. Изданието обобщава петте най-важни стъпки, върху които да се съсредоточи стратегията ни за имейл маркетинг.
Определете целевата аудитория
Използването на имейл маркетинг за спечелване на нови клиенти става по-трудно, отколкото трябва да бъде, когато не е ясно за кого създавате мейлите. Започнете да събирате информация за целеви клиенти например чрез онлайн въпросник или чат. Това трябва да се случи по учтив и приятелски начин, за да не се нарушава тяхното преживяване.
Стремете се да разберете на каква възраст са вашите целеви клиенти, какво търсят, когато отварят маркетингови мейли, колко често биха искали да получават промоционални мейли, от кои други марки получават съобщения и какви са причините, поради които в миналото може да са се отписали от списъци на други компании.
Събирането на тези данни улеснява изграждането на т.нар. таргет персони. То помага на бизнеса да идентифицира различните типове клиенти, към които да се насочите, и да сегментирате списъка си с контакти, така че да изпращате по-подходящи мейли до конкретните хора.
Кратко, точно, ясно и привлекателно съдържание
Маркетинговите имейли трябва да бъдат точни, кратки и ясни. Може да е изкушаващо да добавите много визуализации и анимации, които да ви отличат от конкуренцията, но помислете доколко това би било уместно. Приблизително 33 процента от потребителите ще игнорират имейли, които не включват оферти за безплатна доставка или отстъпки, а полезното съдържание е решаващ фактор за 50 процента от тях да отворят маркетингов имейл.
В ефективните маркетингови мейли презентацията трябва да подобрява съдържанието, а не да отвлича вниманието от него или да го нарушава. Дизайните трябва да бъдат привлекателни, верни на стила на бизнеса и последователни. Призивите за действие трябва да са кратки и ясни: абонатите трябва да знаят точно какво действие очаквате да предприемат.
Персонализацията оказва голямо влияние
Маркетинговите имейли трябва да се отличават и да привличат вниманието в претъпканите пощенски кутии, за да имат абонатите ви причина да ги отворят. Персонализираните теми могат да направят имейлите много по-привлекателни и да увеличат кликаемостта с 50 на сто.
Имейлите трябва да съдържат името на абонатите и да бъдат съобразени с техните интереси или поведение при пазаруване. Това ни връща отново към таргет персоните и сегментирането на аудиторията, за да увеличите максимално ангажираността. Проучването на събраните данни прави персонализирането на маркетинговите имейли по-просто, въпреки че отнема време.
В тази връзка А/В тестването е ключово. Изпратете два мейла с определени разлики до различни членове на една и съща аудитория. След определен период погледнете кой имейл е постигнал най-висока ангажираност. Това може да ви помогне да разберете кой подход е по-ефективен.
Автоматизация и оптимизиране на имейл маркетинга
Инструментите за автоматизация помагат на бизнеса да спести време, да подобри производителността и да увеличи приходите. Автоматизираните имейли водят до 320 процента по-високи приходи от неавтоматизирани алтернативи, поради което повече от половината компании използват инструменти за автоматизация на имейл маркетинга.
Едно от ключовите предимства на автоматизирания имейл маркетинг е изпращането на съобщения в насипно състояние, които да бъдат персонализирани и пригодени, за да отговарят на различните сегменти на аудиторията. Друго предимство е планирането. Бизнесът може да прецени кога имейлите им постигат най-висока ангажираност и да гарантират, че са ги изпратили в точното време без да е необходимо да го правят ръчно.
С автоматизираните системи могат да се пращат мейли на клиенти, които са изоставили количките си, на клиенти, които не са пазарували дълго време, или пък просто да напомите за себе си без да ангажирате клиента си пряко с вашия бизнес.
Силната тема на мейла е от решаващо значение
Бизнесът никога не трябва да подценява силата на реда, в който се вписва темата на имейла. Почти половината от потребителите отварят имейл заради темата. Около две трети от потребителите, които означават маркетингови съобщения като спам, го правят заради темата.
Има различни фактори, които трябва да се вземат предвид при създаването на идеалната тема, включително броят на думите. Идеалната тема е с между 6 и 10 думи. Дългите теми – с 21-25 думи, имат най-ниска честота на отваряне на имейла.
Мислете за темата като за заглавие на новина. Тя трябва да е честна и да не заблуждава, за да спечели повече кликвания. Това би намалило доверието на вашите клиенти.