15 начина да автоматизирате бизнес процесите в онлайн магазина си

CRM-e-marketin-automation-304x203

Времето е най-ценният ви ресурс, а като собственик на онлайн магазин толкова много задачи се състезават за него. Трябва да сте сигурни, че правилните продукти и инвентар са на вашия уебсайт, да изпълнявате поръчки и плащания 24/7, да обработвате и изпращате пакети и всичко това докато сте на върха на маркетинга и обслужването на клиентите.

С мащаба си бизнес процесите в електронната търговия стават още по-взискателни. Затова как можете да отделите време за работата, която привлича повече клиенти, като същевременно поддържате всичко останало? С автоматизация, пише онлайн изданието piesync.com.

Автоматизацията се превръща в жизненоважна част от бъдещето на технологиите - и не е изненада, че я виждаме повече в инструменти, създадени за онлайн бизнеса.

Автоматизацията означава да използвате софтуер, за да автоматизирате повтарящите се работни процеси. Този софтуер може да задейства конкретни приложения и да осъществява и други действия. За да сте сигурни, че всичко работи перфектно, можете да зададете множество условия, които трябва да бъдат верни, за да се осъществи съответният процес.

Въпреки че автоматизацията на електронната търговия ви спестява време, това не означава да уволните служителите си. Това освобождава времето на вашия екип за взаимодействие с клиенти, повече креативност и мислене в мащаб.

Изданието предлага списък с  някои от най-добрите начини за използване на маркетинговата автоматизация за електронна търговия, независимо каква платформа използвате.

Има няколко типа софтуер за автоматизация, който можете да използвате за вашия бизнес. Най-популярните инструменти са:

Shopify

Една от най-популярните платформи за електронна търговия, Shopify предлага изобилие от мощни приложения за производителност. Много от тях са предназначени за автоматизация, включително Arigato Automation, Shop Workflow Automation и Stock Sync.

Shopify Flow

Този пакет за автоматизация на електронната търговия се предлага с Shopify Pro и със сигурност не е евтин (може би ако печелите над 1 млн. долара годишно, можете да го оправдаете). Базиран е на работния процес и е впечатляващо просто да създавате автоматизации както в Shopify, така и с други приложения чрез безпроблемни интеграции. Софтуерът включва и шаблони за автоматизация, които можете да копирате и адаптирате, за да се настроите лесно. Шаблоните за автоматизация на Shopify Flow са разделени на: опит на купувача, клиенти, инвентар и мърчандайзинг, лоялност, поръчки, промоции, риск.

Инструментите за автоматизация на WooCommerce

Ако използвате WooCommerce за захранване на вашия онлайн магазин в Wordpress, вие също имате много възможности за автоматизация. Повечето от тях се захранват от огромния брой разширения на WooCommerce, които ви позволяват да задвижвате вашия сайт с премиум функции и интеграции.

Можете също така да използвате софтуер за автоматизация над вашата платформа за електронна търговия. Това включва: Mailchimp, за да изпращате  имейли до вашите клиенти, други инструменти за автоматизация като ActiveCampaign за задействане на работни процеси за вътрешна комуникация и комуникация с клиентите, CRM инструменти с функции за автоматизация, като HubSpot, помощни инструменти с функции за автоматизация, като Freshdesk и Zendesk, инструменти за счетоводство и фактуриране като Wave Accounting, Xero или Quickbooks Online.

Изданието предлага и 15 начина да автоматизирате бизнеса си в електронната търговия

Проследявайте и възнаграждавайте най-ангажираните си клиенти

Задържането на клиенти е ценно за всички бизнеси, включително електронната търговия. Оказва се, че можете да увеличите печалбата си драстично, като увеличите задържането на клиенти само с 5%.

За да възнаградите лоялността на клиентите, можете автоматично да добавите безплатен подарък към поръчки над определена сума или безплатна доставка. С инструмент като ActiveCampaign можете също така да сегментирате клиентите си според потреблението им и  да им изпращате автоматизирани имейли с възможности за награди.

Синхронизирайте клиентите си със списък в  Mailchimp

Всички най-добри платформи за електронна търговия - включително WooCommerce и Shopify - имат вградени интеграции с Mailchimp. Така че, ако използвате популярния инструмент за имейл маркетинг, за да изпращате вашите бюлетини и работни маркетингови работни процеси, не забравяйте да синхронизирате акаунта си. Интеграцията с Mailchimp може автоматично да предава имейл адресите на купувачите, които проявяват интерес към вашите имейли, в определен списък, така че ще имате актуални контакти за връзка с клиентите и да ги уведомявате за вашите нови продукти, услуги, промоции и пр.

Събирайте обратна връзка след покупката

Всеки магазин за електронна търговия знае колко мощни са отзивите и честната обратна връзка. Това може да изгради и разруши вашия бизнес. За да насърчите отзивите, настройте автоматизирани работни процеси по електронната поща, за да изпращате проследяващи имейли определен период от време след покупката. Поискайте честна обратна връзка и споделете линк до мястото, където прегледът може да бъде публикуван.

Адресирайте отрицателните отзиви

Можете да настроите автоматизация и за това, за да улесните бързото свързване и да се поправите или поне да изслушате и да разберете причините за този отзив.

Маркиране и сегментиране на клиентите въз основа на поведението

Сегментирането може да ви помогне да разберете клиентите си и да бъдете в крак с различните характеристики, които имат. С инструмент като ActiveCampaign можете да маркирате или сегментирате въз основа на демографски данни, видове поръчки, абонаменти и други.

Автоматизирайте управлението на инвентара

Изчерпването на продукт може да означава пропуснат доход и разочаровани клиенти. За да избегнете това, автоматизирайте управлението на запасите, така че да знаете кога даден продукт е на склад и кога е пред изчерпване.

Изпращайте имейли за изоставени колички

75% от пазарските колички за електронна търговия се изоставят. Напомнянията ви помагат да върнете част от тези клиенти на сайта си, а ако автоматизирате процеса, не е нужно да правите нищо конкретно.

Опитайте дропшипинг за малко пасивен доход

Знаете ли, че някои фирми за електронна търговия автоматизират изпълнението и доставката на поръчки? Възможно е с дропшипинг - начин да намерите продукти, да ги добавите към вашия онлайн магазин и да ги изпратите директно до вашите клиенти ... без да държите инвентар и да поемате риск.

Основното предизвикателство при дропшипинга е намирането на продуктите, които отговарят на марката и стандартите за качество на вашия магазин.

Отпечатване на етикети за доставка и проследяващи номера

Това също може да се изпълни с едно щракване, като се интегрират и синхронизират магазините с приложения.

Изпращайте напомняния за нови поръчки

Възможно е клиентите ви да се интересуват от покупка, след като продуктът свърши. За да ги уведомите, изпращайте напомнящи имейли за тези продукти известно време след покупката, когато се очаква съответният продукт да е на привършване.

Подхранвайте потенциални клиенти с имейл маркетинг

Хората не винаги стават клиенти веднага. Вашата компания ще трябва да насърчи клиентското пътуване, докато хората прекарват време в различните фази на покупката преди да решат да дадат парите си точно на вас.

Ако обаче някой ви е дал имейл адреса си и разрешение да се свържете с него, можете да ускорите този процес. Уверете се, че всичко, което изпращате на тези хора, е с високо качество и ценно, може би с  кодове за отстъпки или безплатни оферти.

Планирайте публикациите в социалните медии

Ако социалните медии отнемат твърде много от вашето време, има много инструменти за оптимизиране на процесите.

Добавете задачи към Trello, Asana или Slack

Ако сте използвали автоматизацията, за да разберете кога даден продукт е на склад или клиент е оставил лош отзив, ще искате да уведомите вашия екип, за да могат да направят нещо по въпроса. Друго предимство при използването на автоматизацията е, че можете да уведомявате вашия екип в платформите, които използвате най-много - като Trello, Asana или Slack.

Изберете мощен софтуер за помощ

Докато мащабирате бизнеса си с електронна търговия, е важно да сте сигурни, че обслужването на клиентите е покрито. Внедряването на подходящ мощен софтуер е един от най-добрите начини за това. С платформа като Zendesk или Freshdesk вие сте в най-добрата позиция да централизирате поддръжката на клиентите си на едно място и да получите ясен преглед на всички канали.

Свържете бизнес инструментите си

Един от най-мощните начини за автоматизиране на повече ваши бизнес процеси е да свържете бизнес приложенията си. Има безброй възможности за такива интеграции.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.