Социалните мрежи предоставят нови възможности за растеж на малките и средни предприятия. Някои анализатори обаче се притесняват, че изискванията за поверителност задушават този растеж, пише онлайн портала EurActiv.com.
Изданието разказва и историята на Виктор Дик и Феликс Ермер. Докато се разхождали в Бруклин, Ню Йорк, през лятото на 2012 г., двамата забелязали „дупка“ на пазара на продукти за красота – липса на натурални продукти за мъже.
Двамата започват да предлагат изцяло растителни продукти с фокус върху поддръжката на брадите. За да достигнат до целевата си аудитория, те се обръщат към социалните мрежи и рекламата във Facebook.
„Това е единственият начин да достигнем до аудиторията си, ако нямаме 10 млн. долара годишно за реклама в медиите“, казва Ермер пред изданието.
Той и още 13 основатели на малки и средни предприятия в ЕС се събраха в Брюксел на среща под наслов „бъдещето на бизнеса“. Събитието, организирано от Facebook и Съвета от Лисабон, разглежда начина, по който онлайн платформите се използват от малки и средни предприятия.
Участниците са разговаряли и с политици от ЕС за начините, по които се използват социалните мрежи и електронната търговия за разрастване на бизнеса. Те настояват ЕС да се ангажира повече с някои проблеми, а в други области – да отстъпи.
Директивата за авторските права в ЕС например означава неприятности за начинаещите в бизнеса, смятат експерти. Стартиращите компании в Европа могат да постигнат успех само ако разчитат на стабилни правила в онлайн пространството. В опит да ограничи силата на онлайн гигантите обаче ЕС рискува да попречи на следващото поколение европейски компании, пише Ленърд Кошвиц.
Въпреки, че се заражда в Ню Йорк, компанията на Дик и Ермер в момента е базирана в Германия. Двамата казват, че цифровите платформи като Facebook са ключови за растежа на компанията, особено предвид трансграничната клиентска база, която до голяма степен се сблъсква с продукта чрез реклама в социалните мрежи.
Европейските регулации обаче в някои случаи пречат на компанията.
"Трябва да бъдем много внимателни с нашия маркетингов бюджет и ние като европейска компания сме в неравностойно положение в сравнение с компании в САЩ поради правилата на ЕС за защита на данните", казва Ермер.
Той се опасява, че строгите правила на ЕС за защита на данните поставят пред европейските компании допълнителни препятствия.
Даниел Гор, главен маркетингов директор на германската мебелна компания Holzconnection, също заявява, че компанията му е разочарована от изискванията на ЕС за защита на данните.
"Политиците не знаят нищо за цифровите технологии“, допълва той.
Държавите членки на ЕС са разделени по предложението за промяна на правилата за поверителност на телекомуникационните оператори. Някои страни призовават за по-свободни правила относно това кога компаниите могат да използват личните данни на потребителите.
По света има около 70 млн. фирми, а 5 млн. от тях редовно инвестират в реклама. Социалните мрежи осъзнават, че това е цял нов свят от трансгранични възможности. Над един милиард души са свързани с бизнес извън тяхната родна страна във Facebook. Затова и твърде сложното регулиране на неприкосновеността на личния живот може да задуши растежа.