Пет тенденции в маркетинга на съдържание през 2020 г.

online-shopping-2-Pixabay

С новото десетилетие навлизат и няколко ключови нови тенденции в маркетинга на съдържанието. Нуждите на вашата аудитория непрекъснато се развиват и трябва да сте в крак с това, което тя иска, за да можете да продължите да създавате и разпространявате ефективно и ангажиращо съдържание.

Онлайн изданието entrepreneur.com обобщава пет тенденции за маркетинг на съдържанието, за да увеличите приходите си.

Видео на живо

Видеото на живо става все по-популярно на платформи като YouTube, TikTok и Twitch и това ще продължи да се налага като тенденция през 2020 г. Всъщност според HubSpot 54 процента от потребителите искат да видят повече видео съдържание бизнесите, които следят. Така че, ако искате маркетингът ви за съдържание да ангажира аудиторията ви през 2020 г., трябва да започнете да включвате още видео.

Не сте ограничени само до YouTube, Twitch и TikTok. Видеото работи изключително добре и в популярните платформи като Facebook, Instagram, LinkedIn, включително и на собствения ви сайт. Един от най-лесните начини да изпробвате видеото на живо е с Facebook Live и Instagram Live. Така бизнесът ви може да отговаря на въпроси в реално време и да взаимодейства с аудиторията.

Оптимизиране на съдържанието за гласово търсене

Със смартфони и AI-захранвани асистенти като Alexa и Siri използването на гласово търсене нараства бързо. Canalys съобщава, че глобалният пазар на устройства за гласово търсене нараства със 187 процента през второто тримесечие на 2018 г., като доставките достигат 16,8 милиона бройки. Това означава, че все повече хора търсят онлайн, използвайки гласа си, вместо да въвеждат заявка чрез писане. Текстът, който въвеждаме при търсене с Google, е различен от това как бихме говорили с дигитален асистент. Вместо да пишем "времето в Лас Вегас", бихме попитали "Какво е времето в Лас Вегас днес?"

Поради това трябва да оптимизирате съдържанието си за гласово търсене и да се съсредоточите върху предвиждането на въпросите, които публиката би задала по разговорен начин, за да създадете съответното съдържание.

AR-захранвани визуализации

Потребителите обичат филтри и обективи за добавена реалност (AR), предлагани от платформи като Snapchat. Така те могат да си сложат, например, кучешки нос, уши или да поставят красива корона от цветя върху главата си. И има още много AR филтри и обективи, с които потребителите могат да играят, за да създават забавно визуално съдържание.

А знаете ли, че Snapchat ви дава възможност да създавате свои собствени филтри и лещи? Това означава, че можете да създавате филтри и обективи, за да промотирате бизнеса си пред потребителите на социални медии. Taco Bell, например, пусна собствен обектив и той бе прегледан 224 милиона пъти, което го прави топ кампанията в историята на приложението.

Разговорен маркетинг

Все повече бизнеси осъзнават, че най-бързият начин за придвижване на купувачите през техните маркетингови фунии е разговорът. Ето защо разговорният маркетинг ще бъде забележима тенденция през 2020 г. Когато можете да проведете личен разговор с аудиторията си, не само създавате по-човешко преживяване, но можете да научите много за нея. Това ще да ви помогне да създадете по-подходящо съдържание и маркетингови съобщения в бъдеще.

Разговорният маркетинг има много форми, включително маркетинг по имейл, поддръжка, програми за лоялност, маркетинг във Facebook Messenger, чатботи и други. С напредъка на изкуствения интелект чатботите само ще станат по-добри при провеждането на разговор с клиентите. Така че, ако искате да сте в крак с конкуренцията и да научите повече за целевите си клиенти по-бързо, трябва да засилите разговорната си маркетингова игра през 2020 г.

Динамична доставка на съдържание

Досега вероятно сте чували много за важността на персонализацията. Днес потребителите очакват да получават имейли и оферти, персонализирани според техните специфични нужди.

През 2020 г. потребителите ще искат персонализация от следващо ниво. Въведете динамично съдържание. Динамичното съдържание, известно още като адаптивно съдържание, се отнася до уеб съдържание, което се променя въз основа на демографията, поведението, предпочитанията и интересите на потребителя. Например, съдържанието на уеб страница може да се промени в зависимост от времето и местоположението на потребителя.

С персонализацията можете да доставяте съдържание на потребители, което е подходящо и интересно за тях. С динамичното съдържание можете също така да им предоставите точното съдържание, което ще ги насърчи да направят следващата стъпка в процеса на покупка.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.