През 2015 г. се прогнозира забавяне на реалния растеж на брутния вътрешен продукт (БВП) до 1,2%, а за 2016 г. и 2017 г. се очаква ускоряване на икономическия растеж - достигане на нива, съответно 2% и 2,5%, в резултат на по-благоприятна вътрешна и външна среда. Това предвижда доклад на министъра на финансите относно базов сценарий и основни допускания за разработването на проекта на държавния бюджет за 2015 г. и на актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за периода 2015-2017 г. Документът представя изпълнението на предвидените в бюджетната процедура за 2015 г. дейности.
Съобразено със заложените цели за дефицита по КФП, свързани с мерки за фискална консолидация и очакваното ниво на приходите за периода 2015-2017 г., възможностите за финансиране на публични разходни политики са ограничени в рамките от 39,9% от БВП през 2015 г. до 38,2% от БВП през 2017 г.
Политиката по управление на държавния дълг ще продължи да бъде насочена към осигуряване на необходимите средства за финансиране на държавния бюджет и рефинансиране на дълга в обращение като пряко следствие от нуждите за покриване на падежиращия се дълг, бюджетните дефицити, поддържане на определени нива на фискалния резерв, както и при необходимост от осигуряване на средства за ликвидна подкрепа.
Базовият сценарий и основните допускания за разработването на проектобюджета за 2015 г. и актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за 2015-2017 г. са добра основа, върху която бъдещото правителство може да извърши необходимите според него промени, реализирайки своята визия за развитието на публичния сектор в следващите три години, се казва в съобщение на МС.
В рамките на правомощията на настоящото правителство и в условията на въздействие на външни и вътрешни неблагоприятни събития, МФ подготви базов сценарий на фискалната рамка за периода 2015-2017 г., в който са отразени ефектите от неотложната актуализация на бюджета за 2014 г. и променените очаквания за макроикономическото развитие през следващите години. В процеса на подготовката на бюджетните разчети за периода 2015-2017 г. с информация за финансовото състояние на системите и необходимостта от осигуряване на финансиране от бюджета на основните публични услуги бяха ангажирани и министрите и останалите първостепенни разпоредители с бюджет.
Актуализираната макроикономическа прогноза е разработена съгласно изискванията на Европейската система от сметки (ESA 2010) и отразява текущото развитие на националната икономика, както и променените външни допускания за международната среда до края на 2014 г. и през следващата 2015 г.