МySuccess in Pharmacy събра лидерите във фарма индустрията

DSC0115

Перспективите пред фармацевтичния бранш в световен мащаб са добри, употребата на нови лекаствени продуктии ще расте, а разходът за генерични продукти ще бъде намален, заради натиска върху тях. България не остава в страни от положителните за бранша тенденции, а до 2020 г се очаква 7-8% ръст на лекарствените продукти у нас.  Това са част от тенденциите, които бяха обобщени от мениджъри на фармацевтични компании, консултанти, експерти и представители на аптечния бизнес на форум MySuccess in Pharmacy, oрганизиран от сп. Enterprise.  

В рамките на форума своя презентация направи д-р Кунчо Трифонов от IMS Health, който представи тенденциите за България и света до 2020 г.

Има криза на доверието във фармацевтичната индустрия въпреки значителните й постижения, от които се ползваме всички. Ако не установим баланс на интересите на обществото и индустрията, губим всички, беше основният извод, който направи Юлиян Узунов от консултантската компания ТМА - Top Management Advisors.

Адв. Таня Стивасарева от E&Y (Ърнст И Янг България) представи основните правила за реклама на лекарствени продукти и посочи забраните в ТВ и радио рекламните съобщения, практиката на Европейския съд, както и примери за нелоялна конкуренция.

Иновациите във фармацевтчината индустрия беше една от темите на дикусионния панел, която предизвика интереса на участниците и гостите на събитието. Г-жа Зоя Паунова, изпълнителен директор на Астра Зенека и г-жа Красимира Чемишанска, изпълнителен директор на Амджен се обединиха около тезата, че биотехнологиите ще се превърнат в революцията на 21 век. Въпреки че у нас се правят редица клинични проучвания и страната ни разполага с добри бази, развива се бързо по отношение на новостите в бранша, все още сме на последните места по отношение на научните изследвания. Липсата на връзка между бизнеса и образованието, а оттам и дефицитът на качествени кадри беше изтъкнат като един от основните проблеми, пред които страната ни е изправена.

Аптечният пазар също се развива и върви нагоре благодарение на иновациите, коментира и собственикът на аптеки „Ремедиум” д- р Николай Костов. По думите му  в следващите години ще станем свидетели на затваряне на малките аптеки, като пазарът ще се ориентира към големите формати, каквито има и на Запад.

Иновациите са двигател, който може да изведе една компания в орбита, коментира на свой ред д-р Иван Здравков, изпълнителен директор на Стинг АД. Той представи опита на компанията и разказа за ERP система, която е довела до облекчаване на всички бизнес процеси.

В рамките на третия панел гост – лекторите Николак Хаджидончев,  Председател на Българската Генерична Фармацевтична Асоциация, Генерален мениджър на Teva Pharmaceuticals България,  г-н Владимир Афенлиев, Директор "Бизнес операции, Стратегическо и Организационно развитие", Софарма АД  и д-р Георги Стефанов, Европейски Интеграционен Екип, Мylan коментираха преструктурирането и перспективите пред фармацевтичната индустрия и пазара в България , износът на български лекарствени средства и  пазара на генерични лекарства.

Необходимостта, перспективите, трудностите и пердизивикатекствата при е-здравеопазването и частното здравеопазване ли е ключът към растежа на икономиката коментира Илия Кръстев, главен информационен директор, Сити Хоспиталс енд Клиникс ЕАД”.

 

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.