Мтел включва сред предложенията си за бизнес клиенти Office 365 – пакета с приложения на Майкрософт, предлагани чрез отдалечен интернет достъп, обявиха двете компании на съвместна пресконференция.
Office 365 обединява няколко от най-популярните решения на софтуерната компания: Office Professional Plus (приложенията Word, Excel, PowerPoint, Outlook и други), Exchange Online (имейл, контакти, календар), SharePoint Online (създаване на сайтове за съвместна работа с клиенти и колеги) и Lync Online (текстови чат, аудио и видеоконференции). Те ще са достъпни в няколко плана, като най-евтиният е оценен на малко над 10 лв на потребител месечно. Точно и тук е и ползата за по-малките компании, които могат да спестят сериозни средства от лицензи, ако решат да употребяват офис-платформата в „облака”, а не да си закупуват стандартния софтуер за инсталация на локалния компютър. Според представителите на Мтел новото решение ще е подходящо за около 50 000 от техните бизнес клиенти.
Изпълнителният директор на Майкрософт Георги Ранделов смята, че и досега има сериозен интерес към Office 365: „България е една от страните в Източна Европа, в която имахме най-много бета тестери на Office 365 и това означава, че бизнесът се интересува от тези услуги, и има нужда от тях”. 500 бизнес клиенти на телекома ще тестват продукта безплатно в продължение на три месеца.
„Все повече компании дават възможност на своите служители за работа извън офиса, но мобилността изисква инвестиции в център за данни и поддържане на определени нива на сигурност. Именно „облачните“ технологии предоставят на компаниите почти безкрайни софтуерни и хардуерни ресурси, които са налични и достъпни при поискване по всяко време и от всяко място, без да са нужни инвестиции в нова инфраструктура. В зависимост от конкретния случай, бизнесът може да намали разходите си сериозно и да спести огромни финансови ресурси, което е ключово предимство в условията на продължаваща криза“, посочват двете компании в съвместно изявление.