Един от основните въпроси, които производителите, търговците и доставчиците си задават, е кой е новият потребител и какви са неговите нужди. В резултат от бурното развитие на дигиталните технологии, през последните години, действително на пазара се появява нова „порода“ купувачи - „екстремните потребители“, които умело изпозлват смарт устройства в процеса на избор и покупка на продукт.
Ето защо, едно от най-големите предизвикателства е начинът, по който мислим за дигиталното и организираме нашето взаимодействие с клиенти, посочва Мирослава Георгиева от GFK. Тя представи профила на новия потребител на форума “MySuccess.bg in F&B 2013: В радиус на привличане”, организиран от сп. ENTERPRISE в четвъртък.
В България, новото поколение потребители все още е малко – това са около 12% от потребителите на интернет, но броят им ще продължава да расте паралелно с разрастването на уеб потреблението, което вече над 53% от населението по данни на НСИ.
Около 55 от „екстремните купувачи“ са мъже, които прекарват средно около 6 часа на ден в интернет. 71% от този тип потребители нямат проблеми с месечните си разходи, като 48% от екстремните купувачи имат таблети и това са най-важните инструменти за пазаруване за тях.
„Отношението в онлайн пространството трябва да се прехвърли и към физическата среда. Дигитализацията е това, което ни дава възможност да сме по-адекватни към конкретната нужда на нашия клиент. Ние вече не живеем в отделни реалности – потребителиоте он - и офлайн са един и същи човек.“, обясни маркетологът.
Ето някои от съветите й към компаниите, за да могат те да отговорят на нуждите на новия потребител:
-
Променете мисленето си за потребителя – всеки клиент е индивидуален човек.
-
Keep it simple.
-
Разберете точно от колко къстъмизация имат нужда Вашите клиенти.
-
Насърчете хората да споделят и ги награждавайте, когато те споделят.
-
Бъдете автентични и създавайте позитивно преживяване!