Топ мениджърите в България дават висока оценка на условията и перспективите, предлагани от компаниите, за които работят, което обаче далеч не важи за служителите. Това е един от основните изводи от годишното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели“. Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 мениджъри у нас. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите този процент е 53%
Близо 80% от водещите мениджъри споделят, че допълнителните придобивки, които им предоставя работодателят, посрещат добре нуждите им, докато процентът за служителите е едва 46%. Най-големи бюджети за допълнителни придобивки се планират в секторите високи технологии и аутсорсинг. Разминаването по отношение на удовлетвореността от придобивките алармира за недостатъчно целесъобразно планиране, реализиране и комуникиране със служителите, коментират експертите.
По отношение на кариерните възможности, 68% от топ мениджърите смятат, че компанията предоставя добри кариерни възможности на служителите, а само 39% от служителите твърдят, че работодателят им осигурява добри перспективи за развитие.
Сериозно разминаване има и при признанието за приноса на наетите в българските компании. Близо 70% от топ мениджърите твърдят, че служителите им получават подобаващо признание за свършената работа. Разминаването гледната точка на служителите е показателно за това каква част от тях всъщност се чувстват като най-ценния актив на компанията, в която работят – 43%. Едва 41% от служителите се чувстват като най-ценения актив на фирмите, въпреки че 69% от мениджърите ги определят така.
Над половината от българските служители намират, че компанията им предоставя необходимите възможности за обучение и развитие, за да се развиват успешно в рамките на организацията. При висшия мениджмънт този процент е 72%.
Запитани, топ мениджърите в България са най-удовлетворени от работните задачи, които вършат всеки ден (84%), чувството на удовлетвореност от добре свършената работа (82%) и физическата работна среда (84%). От друга страна факторите, които получават най-голяма удовлетвореност на служителите са: отношенията с преките ръководители (62%), отношенията с колегите (63%) и физическата работна среда (65%).