Българският бизнес, освен от развитие, се нуждае и от въвеждането на различни методи за обучение и мотивация. Станалата популярна напоследък коучинг култура все повече се налага като успешен модел за създаване на мотивация, макар у нас все още да се приема за новаторски подход. Именно този модел и целите, дизайна и изпълнението на една коучинг програма, по примера на Kent County Council във Великобритания, представи в петък Карол Уилсън, водещ лидер в коучинг културата и автор на популярната в бизнес средите книга „Добрите практики в коучинга: наръчник за лидери, коучове, експерти по човешки ресурси и организации”.
Какво е коучинг?
Коучингът като силно индивидуален подход е съвкупност от модели и умения, които помагат на човек да стигне до решенията и стратегията, които са му необходими, за да усъвършенства собствените си умения и тези на своите колеги и партньори. Този метод за мотивация цели се основава на креативен процес на партньорство, който вдъхновява човек да усъвършенства себе си и компанията да намери нови възможности в екипа и пазара като цяло, да увеличи персоналния и професионалния си капацитет, да разгърне потенциала си на лидер.
По думите на Карол Уилсън, за да може да се осъществи този креативен процес на партньорство е необходимо хората да вярват в себе си, тъй като тази вяра води до творчески решения на даден проблем. „Необходимо е хората да се поощряват и да се набляга на това, което те правят най-добре”, убедена е тя.
Тайните на успешния коучинг лидер
на първо място се основават на това човек да почерпи идеи от свой лидер, който го вдъхновява и допринася за развитието му. На второ място е необходимо да се научим да питаме, вместо да даваме нареждания. Така хората ще се чувстват специални, уверени, оценени и подкрепяни. Коучингът е поведение и отношение, не само набор от знания, съветва Карол Уилсън.
Автор: Кристина Николова
Повече за тенденциите в бизнес обученията ще можете да намерите в новия брой на сп. ENTERPRISE за м.април-май, който ще бъде на пазара в началото на май.