Конкуренцията на Big Tech при AI гласовите асистенти се разгорещява, докато технологията еволюира

Конкуренцията на Big Tech при AI гласовите асистенти се разгорещява, докато технологията еволюира

Въпреки че гласовите асистенти са една от най-важните AI функции за потребителите, никоя голяма технологична компания все още не е излязла с доминиращ на пазара AI асистент.

Плановете на Amazon да подобри своя асистент Alexa с изкуствен интелект (AI) бяха отложени до 2025 г., повече от година след първото демонстриране на Alexa с активиран AI, пише Emarketer.

Apple добави възможности за ChatGPT към Siri, но забавените подобрения с генеративен изкуствен интелект възпрепятстват вълнението на потребителите.

Google добави Nano като AI по подразбиране на телефоните Pixel, с практични функции като откриване на измамни обаждания, но това може да разубеди потребителите, загрижени за поверителността.

Специализираните носими устройства за гласови асистенти се провалиха, което накара стартъпа за изкуствен интелект Humane да превърне своя Ai Pin в софтуерно предложение.

Според прогнозата на Emarketer пазарният дял на гласовите асистенти ще остане сравнително непроменен през тази година. Очакванията са потребителската база на Alexa да нарасне с 2,6% на годишна база, на Siri с 3,3%, а на Google Assistant с 4%.

Въпреки че и Amazon, и Apple изостанаха в играта с генеративния изкуствен интелект, и двете компании направиха крачки към края на 2024 г., включително с AI гласов генератор от Amazon Web Services (AWS) и подобрения на Siri от Apple.

Усъвършенстваните възможности на AI асистентите са подкрепени от това колко сложна е гласовата технология на генеративния изкуствен интелект. Въпреки че това е положително за Big Tech, то представлява опасност за потребителите. Хакерите могат да създават хиперреалистични гласови клонинги на доверени източници или публични личности, които лесно могат да подмамят хората да дадат лична или финансова информация по телефона.

САЩ нямат федерална регулация за надзор на гласовата технология с изкуствен интелект. Такава обаче можем да видим скоро, тъй като компании като OpenAI стартират технология за силно гласово клониране.

Въпреки че много компании увеличават мащаба на своите гласови асистенти, голяма част от населението остава или в неведение как да използва технологията, или няма интерес към нея. Само 33% от собствениците на смартфони на възраст между 18 и 34 години използват или биха използвали гласов асистент според YouGov, в сравнение със само 20% от тези над 55 години.

Компаниите, които се стремят да разширят своите потребителски бази, биха се възползвали от насочването към поколението Z, милениалите или родителите на технологичното поколение Alpha.

Как да развивате екипа си, за да се адаптират организациите към бурните промени в технологичния сектор? Как съвременният изкуствен интелект променя икономиката и живота на хората? Какви са добрите практики при приложението на изкуствен интелект в бизнеса? Всичко това и още ще научите на AI Innovation Summit! Повече за конференцията, програмата и лекторите можете да научите ТУК.

Споделете:

Присъединете се
към 28 783 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.