Седем неща, които предприемачите трябва да знаят за продажбите и маркетинга

Седем неща, които предприемачите трябва да знаят за продажбите и маркетинга

Процесът по осъществяване на покупка в момента е много различен от това, което е бил преди 20 години. Купувачите тогава научаваха за компании и продукти чрез билбордове и обаждания за продажби. Днес те получават съобщения по мобилните си устройства и използват Google, за да вземат решение за покупка.

Успешните предприемачи адаптират маркетинговата си стратегия, за да се възползват от новите тенденции. Business.com обобщава основните неща, които да знаете, за да пригодите маркетинговите си кампании към съвременните тенденции.

Маркетингът и данните вървят ръка за ръка

Днес търговците трябва да бъдат аналитични, да вземат решения, базирани на данни, и да предоставят измерими резултати. Ако вашият маркетингов екип няма информация за измерване на възвръщаемостта на инвестициите за дигитални маркетингови кампании, те не могат да дадат приоритет на една кампания пред друга, както и да обвържат кампаниите с приходите.

Например търговците бързо инвестират ресурси в маркетинг в социалните медии, но според Sprout Social Index само 15% от търговците използват социални данни за проследяване на възвръщаемостта (ROI). Ако не знаете как вашият маркетинг влияе на крайния ви резултат, това е загуба на време и пари.

Инвестирайте в стабилна платформа за анализ, за да затворите веригата между маркетинговите и търговските дейности. Така ще подплатите кампаниите си с информация и прозрения и ще изразходвате по-добре бюджета си за маркетинг.

Потребителското изживяване превръща уебсайтовете в ефективни инструменти за продажби

За бизнеса уебсайтовете са витрините на дигиталната ера. Ако вашият уебсайт не е интуитивен, удобен за потребителя и персонализиран, посетителите никога няма да се превърнат в клиенти.

За съжаление, повечето търговци прекарват твърде много време в тревоги за цветовете и оформлението на марката и не успяват да превърнат уебсайтовете си в ефективни инструменти за продажби. Дизайнът е важен, но няма да постигне нищо, ако не осигурите добро потребителско изживяване.

Най-важното е сайтът да е отзивчив и динамичен, пригоден за мобилни устройства и да предоставя интелигентно съдържание, така че когато потенциален клиент го посети, да намери това, което търси. Правилната система за управление на съдържанието ще ви позволи да показвате различни призиви за действие.

Маркетингът на съдържанието е крал

Купувачите имат достъп до повече информация от всякога. Това означава, че вашите маркетингови усилия трябва да се съсредоточат върху ангажирането им с полезно съдържание. Помислете за всички реклами, с които сте бомбардирани през целия ден - повечето от тях дори не поглеждате. И при вашите потенциални клиенти е същото. Рекламите, студените обаждания и имейлите са много по-малко ефективни, отколкото бяха някога.

Фокусирайте се върху съдържание, което аудиторията иска да консумира. Споделяйте полезни, ценни публикации в блог за компанията, индустрията, опита и продуктите си. Така ще превърнете бизнеса си в ресурс, който привлича клиенти.

Създаването на лесно за намиране съдържание като публикации в блогове, казуси и продуктови видеоклипове може да помогне на компаниите да играят активна роля в проучванията на купувачите, като генерират доверие.

Персонализирането е всичко

Ако искате да се откроите на пазара, трябва да персонализирате взаимодействията с клиентите.

Представете си, че трябва да проведете три телефонни разговора: един с потенциален клиент, друго с чисто нов клиент и трети с дългосрочен клиент. Вероятно ще говорите с всеки от тях по различен начин и ще споделите различна информация. Защо тогава да изпращате един и същи имейл до всички клиенти?

Точно това правят обаче много компании. Според проучване на Instapage повече от 60% от потребителите се дразнят от генерични рекламни съобщения, а 80% предпочитат да купуват от бизнеси, които предоставят персонализирано изживяване.

Ето няколко начина, по които можете да персонализирате изживяването на потенциалните клиенти:

-Предложете избор на комуникация. Дайте на хората избор как да взаимодействат с вашия бизнес. Някои хора предпочитат имейл или чат на живо, докато други имат нужда да се свържат по телефона с някого.

-Дайте възможност за обратна връзка. Така ще научите кое работи и кое не.

-Подобрявайте потребителското изживяване на базата на обратната връзка. Предпочитанията на клиентите се променят с течение на времето и вашият бизнес трябва да се промени с тях.

- Използвайте софтуер за имейл маркетинг, за да персонализирате кампаниите. Правилната платформа за имейл маркетинг прави персонализирането на имейлите на клиентите безпроблемно. Тези услуги също могат да ви помогнат да съставите списъци за имейл маркетинг и да създадете завладяващи съобщения.

Продажбите и маркетингът трябва да работят заедно

Според CSO Insights 70% от купувачите сами установяват типовете решения, от които се нуждаят, а 44% ще идентифицират възможните решения, преди изобщо да говорят с търговски представител.

Ако търговски представител започне да задава въпроси, на които потенциалният клиент вече е отговорил във формуляра на целевата страница или чрез взаимодействия в социалните медии, повечето от вашите маркетингови усилия ще бъдат напразни. Това ще навреди и в доверието на клиентите и перспективите пред бизнеса."

Търговските представители трябва да водят разговори, които ги позиционират като полезни консултанти. Те могат да го направят обаче, ако имат достъп до информацията за потенциалните клиенти, която маркетингът е придобил чрез уебсайтове и взаимодействия в социалните медии.

Разбира се, това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи и изисква компаниите да инвестират в интегрирана платформа за продажби и маркетинг. Правилната платформа ще улови, организира и сподели тези данни с вашите търговски представители.

Междувременно вашите представители трябва да търсят нови инструменти за търсене и генериране на потенциални клиенти, за да улеснят процеса.

Съгласувайте обслужването на клиентите и маркетинга

Обслужването на клиенти и маркетингът имат повече общо, отколкото си мислите. Ако маркетинговият екип и отделът за обслужване на клиенти работят независимо един от друг, това ще се отрази на клиентското изживяване. Например, ако маркетинговият екип обещае нещо, което обслужването на клиентите не може да изпълни, клиентът неизбежно ще бъде разочарован. Лошото клиентско изживяване ще доведе до ниска удовлетвореност на клиентите и по-ниски нива на задържане.

Създаването на съответствие между обслужването на клиентите и маркетинга изисква промяна в мисленето. Насърчавайте двата отдела да общуват помежду си и се уверете, че разбират защо това има значение.

Дигиталната трансформация е бърза

Специалистите по маркетинг и продажби трябва да са в крак с тенденциите в индустрията. Пейзажът се променя драстично изключително бързо и скоростта на иновациите ще предизвиква непрекъснати промени в бизнеса.

Маркетинговите лидери трябва да тестват нови тактики и да изпреварват промените в цифровите платформи. Лидерите в продажбите трябва да са в крак с проблемите на потенциалните си клиенти, като следят тенденциите в индустрията.

Дигиталната ера идва с предизвикателства, но също така предоставя възможности за свързване с купувачите по смислен начин. Ефективните маркетингови и търговски екипи трябва да разполагат с данни, за да знаят какво работи за тях. По този начин те могат да се подготвят и за промените.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.