Кога и как да предлагате безплатна доставка като онлайн търговец?

Кога и как да предлагате безплатна доставка като онлайн търговец?

Автор: GombaShop

Предлагането на безплатна доставка е една от най-ефективните стратегии в електронната търговия. Това е толкова разпространена практика, че много потребители вече я приемат за даденост и могат да останат разочаровани, ако я няма в онлайн магазина ви.

Все пак е важно да определите при какви условия да я предлагате, за да имате максимална печалба. Тук ще ви представим няколко основни насоки как да постигнете това.

Защо да предлагате безплатна доставка?

Отговорът е очевиден - защото ще привличате повече клиенти. Но за да бъдем по-конкретни, ето кои са основните предимства за бизнеса ви:

-Ще убедите клиентите да завършат поръчката си. Думата "безплатно" винаги работи. Тук има и психологически елемент: когато видят безплатната доставка, клиентите ще останат с впечатлението, че спестяват и ще имат желание да добавят още артикули към количката.

-Ще намалите процента на изоставените колички. Много потребители се отказват от поръчката си, ако цената за доставка им се стори твърде висока.

-Ще създадете добро впечатление, което ще помогне за изграждането на цялостния имидж на бранда ви и ще увеличи доверието към вас.

Кога да предлагате безплатна доставка?

Най-важното, което трябва да запомните: трябва да пресметнете условията си за безплатна доставка така, че да продавате на достатъчно голяма печалба.

Една добра отправна точка за минималната стойност за безплатна доставка е средната стойност на поръчките в онлайн магазина ви. Можете да я проверите, като разделите общата стойност на всички продажби (за целия период, откакто сте стартирали магазина си) на общия брой на продажбите си. След това направете необходимата сума за безплатна доставка малко над тази стойност.

Пример: Общата стойност на поръчките в магазина ви е 6 000 лв. и имате общо 200 поръчки => средната стойност на поръчките ви е 30 лв. Добра минимална сума за безплатна доставка е 40 лв. След това можете да тествате с различни суми, близки до тази, за да видите коя е най-печеливша за вас.

Добре е също да проучите и условията за доставка на конкурентите си, за да видите какви са очакванията на потребителите за вашия тип продукти и как можете да се отличите от конкуренцията.

Как да увеличите печалбата си, ако предлагате безплатна доставка?

Освен да пресметнете внимателно цените на продуктите си и лимита за безплатна доставка, има и други методи, които ще ви помогнат да увеличите печалбата си.

Най-ефективните от тях са cross-sell и upsell. Cross-sell е стратегия, при която предлагате допълнителни или подобни продукти (например: клиентът е поръчал риза и му предлагате вратовръзка с отстъпка). При upsell основната цел е да накарате клиента да поръча повече продукти или по-скъп продукт.

Можете да предлагате също и комбинация от няколко продукта (например тематични сетове) на промоционална цена.

Друг ефективен подход е да показвате съобщения тип "Остават ви само X лева до безплатна доставка". Така ще стимулирате потребителите да добавят повече продукти в количката си.

Как да комуникирате безплатната доставка?

За да привлечете максимално много клиенти, включете послания за безплатната доставка в комуникацията си и ги показвайте на всеки етап от потребителската пътека. Ето няколко отправни точки:

-Добавете послание за нея в рекламните си текстовете и във визиите;

-Покажете на видно място в продуктовата страница и в количката, че имате безплатна доставка и напишете при какви условия;

-Комуникирайте безплатната си доставка и в другите си канали, например в имейл маркетинг комуникацията.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.