Секторът за връзки с обществеността непрекъснато е изправен пред предизвикателства от новите технологии. Възходът на новите социални платформи и непрекъснато променящият се начин, по който ги използваме, широкото приемане на изкуствения интелект, светът без бисквитки и управляваното от данни търсене на нови метрични режими тласкат връзките с обществеността към нови области на развитие.
Освен това движенията за социална справедливост, пандемията и развиващото се климатично бедствие оказват дълбоко влияние върху това как, кога и къде работим и какво е важно за нас, пише entrepreneur.com.
Последните няколко години наистина бяха революционни за връзките с обществеността.
Медията обобщава най-важните тенденции, които бизнесът да включи в своите PR и маркетингови планове.
Комбиниране на мобилна със социална търговия
При разработването на инициативи за връзки с обществеността трябва да се гледа отвъд просто онлайн пазаруването, за да се възползва бизнесът от възможностите за растеж, предоставени от онлайн и социалното пазаруване. Например марки като Dominos и Starbucks са прегърнали m-commerce, като използват брандирани приложения и SMS за подобряване на онлайн продажбите.
С разпространението на социалната търговия и функциите за покупка чрез кликване в множество социални медийни платформи, бизнесите вече не могат да си позволят да пренебрегват потенциала за увеличение на продажбите. Това може да се постигне чрез добре планирани и изпълнени стратегии за социални медии.
Необходимо е бизнесът да използва и безплатни, и платени методи, за да се увеличи максимално видимостта в социалните медии, както и да е в крак с платформи като TikTok, функцията Reels и покупките на живо.
Ако все още се чудите дали стратегията за мобилни устройства е най-добрият залог, или не, опитайте да следите колко пъти проверявате телефона си през деня.
Съвместно създаване на съдържание
Що се отнася до маркетинга в социалните медии, всеки знае как едно вирусно видео в TikTok може бързо да увеличи приходите. През 2023 г. сътрудничеството с творци, за да се направи нещо оригинално и ангажиращо за тяхната публика, ще бъде по-важно от работата с макро инфлуенсъри.
Инвестирайте в правилните хора и им дайте свободата да създадат сами съдържанието. Това ще доведе до благоприятна възвращаемост. Привличането на създател на съдържание на ранен етап и участието му в креативния процес е път към успеха за кампаниите.
Персонализиране и връзки
Брандовете трябва да изградят маркетингова база данни, базирана на разрешения, за да постигнат бъдеще без бисквитки. За да задържите вниманието на тази аудитория, трябва да обърнете внимание на въпроси, които са от лично значение за тях.
Индивидуалният маркетинг и персонализирането ще станат по-разпространени през 2023 г. и те ще бъдат основните фактори за успеха на много марки.
Ако компаниите искат да достигнат до точните хора в точното време с подходящото послание, те трябва да разберат как да използват данните, за да завладяват аудиториите. PR специалистите и техните взаимодействия с медиите могат да се възползват от същия персонализиран маркетингов подход. Масовото изпращане по имейл или публикуване на изявление за пресата вече не гарантира успех. Най-добрият метод за справяне със свиващата се медийна среда е да укрепите връзките си с медиите и да предоставите на контактите си в медиите ценно съдържание, което те могат да използват.
Акцент върху равенството и приемането
Движенията за равенство и социална справедливост събудиха хората за социалните несправедливости. От зараждането на тези движения има напредък в многообразието и включването. Ангажиментът към общността и популяризирането на подобни инициативи ще се отплати.
Освен това ще има все по-голямо очакване от страна на потребителите, че предприятията ще бъдат активни членове на общностите, в които правят бизнес. Това, което е добро за общността, не трябва да противоречи на това, което е добро за бизнеса.
Показатели и данни
Все по-голям е интересът към оценката на усилията за връзки с обществеността с твърди данни. За да успеете в тази неизследвана територия, е изключително важно да имате честни дискусии с клиентите, за да определите параметрите на успеха за всяка кампания.