Четири важни урока, които бизнесът трябва да е научил в пандемията

Четири важни урока, които бизнесът трябва да е научил в пандемията

Трудно е да се назове индустрия, която не е пострадала поради разпространението на коронавируса по света. След като блокирането започна и предприятията бяха принудени да опразнят офисите си, първоначалните резултати изглеждаха положителни. Производителността се покачваше, служителите съобщават, че се чувстват по-съсредоточени, а отдалечената работа изглежда като бъдещето за бизнеса навсякъде.

Ето някои уроци, които бизнесът трябваше да научи по време на Covid-19, за да процъфтява, според онлайн изданието entrepreneur.com.

Балансът между професионален и личен живот е важен

Работата е там, че не е трябвало да е необходима пандемия, за да се разбере, че отдалечената работа ще доведе до по-щастливи служители. Многобройни проучвания показват, че когато намалите работното време и позволите на служителите да имат повече баланс между професионален и личен живот, производителността се увеличава, заедно с качеството на работата и общата удовлетвореност на заетите.

Когато дадете на работниците и служителите си по-малко време да свършат същото количество работа, това всъщност може да повиши техния морал и общата производителност.

За разработчиците на софтуер обаче работата от вкъщи имаше някои забележими негативни ефекти. Има много случаи на служители, които съобщават за намалена производителност поради повечето им семейни отговорности. За някои разработчици работата в офис среда е от ключово значение, за да останат съсредоточени и да внедряват нови идеи.

Структурата и рутината могат да играят голяма роля в разработването на софтуер и пандемията със сигурност наруши рутината.

Бъдещето е онлайн

Въпреки че всички ние сме разработили свои собствени отношения на любов и омраза със Zoom, Skype и FaceTime, няма съмнение, че технологията за цифрово сътрудничество е помогнала за улесняване на бизнес комуникацията. Много компании съобщават, че Zoom и други подобни приложения са се превърнали в неразделна част от ежедневните им операции и е по-вероятно други да последват примера им.

Не може да се отрече колко по-бързо може да се свика Zoom среща от традиционна такава. Дигиталните комуникации са почти мигновени, а комуникацията между офисите е по-бърза и по-кратка от личните срещи.

Не само в нашите офиси ще видим увеличаване на цифровото присъствие. Електронната търговия също претърпя рекорден ръст на потребителите в началото на пандемията и експертите смятат, че тези цифри може да останат постоянни за известно време.

Сега, когато потребителите са изпитали бързината и лекотата на използване на лични приложения за пазаруване и приложения за доставка на храна, съмнително е да се върнат към предишните си навици. В зависимост от вашия бизнес пандемията може да е била помощ или пречка, но със сигурност е променила нещата за икономиката. Дали за добро или за лошо, времето ще покаже.

Ниършорингът - следващата стъпка и за компаниите за софтуер

Докато офшорингът е чувствителна тема от десетилетия, т.нар. ниършоринг, т.е. преместване на операциите по-близо до дома, е по-малко известен стил на аутсорсинг. С пандемията много фирми бяха принудени да преместят операциите си по-близо до дома, за да спазват не само ограниченията на Covid-19 в собствената си страна, но и да следят отблизо производствените си процеси и контрола на качеството.

Този процес показа, че от него има много ползи, вкл. бизнесът избягва клопките, които традиционно идват с офшоринга. Тези подводни камъни могат да включват езикови и културни бариери, трудности при управление на процеси отдалеч и сигурност на данните.

По същество преместването на вашите операции по-близо до дома улеснява комуникацията и управлението на проекти.

Компаниите за разработка на софтуер, които са се ангажирали с неаршоринг поради пандемията, са докладвали за икономии на разходи, добавени данъчни облекчения и по-лесно намиране на квалифицирани специалисти за своите проекти. Има много скрити разходи за офшоринг и обратният процес ги спестява, като прави и бизнес операциите по-прозрачни.

Разработката на софтуер изисква човешко взаимодействие

Разработчиците на софтуер решават проблеми и измислят нови начини за правене на нещата и за това може да се твърди, че общуването на живо е от съществено значение. За да разбере нуждите на клиентите си, разработчикът трябва да знае какво те търсят и искат.

Докато цифровата комуникация е фантастична за делегиране на прости задачи и ясни, кратки инструкции, може да е трудно да се предадат определени чувства по имейл. За по-нюансирана работа човешкият контакт и разговорът лице в лице могат да бъдат изключително важни.

Същото важи и за консултирането, работата в мрежа и всички други елементи, които влизат в разработката на софтуер и цялата технологична индустрия. Бизнесът трябва да може да предвиди пазарните тенденции и да реагира съответно, като същевременно прецени точно обществените настроения за потенциални проблеми. Това означава да знаете какво мислят хората за нещата и да знаете как клиентите вършат работата си.

Разработчиците трябва да могат не само да наблюдават хората директно, но и да комуникират помежду си, за да се свържат в мрежа и да анализират констатациите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.