Бранд репутация: Как да защитите най-ценния си актив (I част)

Бранд репутация: Как да защитите най-ценния си актив (I част)

Дали за вашия бизнес има отрицателни отзиви онлайн? Ставал ли е бизнесът ви жертва на фишинг атака? Публикуват ли потребители на социални медии или бивши служители неблагоприятни преживявания?

За съжаление, дори един вреден инцидент може да причини щети на вашия бизнес. Ако не се справите с последствията, ситуацията може да стане още по-лоша, пише business.com.

В очите на потребителите вашата марка е това, което сте. Въпреки че брандът е нематериален актив, той е най-ценният актив на бизнеса. Ако не защитите репутацията на марката си, вашият авторитет, бизнес растеж и способност за привличане на капитал ще пострадат.

Тенденциите в индустрията идват и си отиват, но това, което се публикува онлайн за вашата компания, може да ви преследва завинаги. Следвайте най-добрите практики за управление на репутацията и предприемайте проактивни стъпки, за да демонстрирате възможно най-добро публично лице.

Повечето от нас знаят, че всичко, което кажем или направим, може да се окаже онлайн. Има многобройни примери за злополуки с включени микрофони, злощастни партита, заснети на видео, и опити за сеене на разногласия за забавление или отплата.

Медията обобщава осем начина, по които да управлявате успешно своята онлайн репутация.

Поддържайте служителите си щастливи

Недоволните служители и доставчици - и дори конкуренти, които искат да унищожат вашата репутация, са значителни източници на негативно онлайн съдържание. Избягвайте враждебността, като управлявате бизнеса честно и с възможно най-голяма прозрачност и почтеност.

Това също помага да се гарантира, че вашият екип и бизнес партньори са доволни. Да поддържате служителите щастливи е неразделна част от брандирането и цялостната ви бизнес стратегия.

За да насърчите щастието на вашия екип, опитайте следното: инициирайте програма за удовлетворение на служителите. Създайте култура на обратна връзка, която помага на служителите да се чувстват ангажирани с успеха на компанията. Разработете програма за доброволчество или предложете съвпадащи дарения за каузи, важни за членовете на екипа. Изберете кауза, която да подкрепите, и включете целия екип.

Търсете в Google бизнеса си поне веднъж седмично

Кога за последен път сте търсили в Google бизнеса си? Въвеждането на вашата компания или професионално име в лентата за търсене веднъж седмично може да разкрие всякакви неща, за които не сте знаели.

Когато сърфирате в интернет през очите на клиент, може да намерите онлайн рецензии, за които не сте знаели, както и публикации в социалните медии и други публични коментари, които изскачат, когато някой спомене вас или вашия бизнес по име.

Ако намерите отрицателна информация, реагирайте. Не е нужно да оставяте негативните коментари да стоят там и да съсипват репутацията ви. Поставете си за цел да наблюдавате и поемате контрол върху вашите онлайн споменавания в организиран ежедневен процес.

Отбележете местоположението и датата на всяка лоша или неточна информация. Това, което е допуснато от вас като грешка, го коригирайте. На другото излезте с подобаващ отговор, точен, кратък и ясен. Можете да опитате да генерирате и SEO оптимизирано, положително съдържание, за да премахнете отрицателните коментари на втора страница от резултатите от търсенето.

Не бива да се опитвате да изтривате отрицателни споменавания, когато те са законни отзиви или оплаквания от действителни клиенти. Трябва да отговаряте на всички онлайн отзиви публично, бързо и с цел постигане на задоволителен резултат.

Създайте добри връзки с клиенти, партньори и медии

Извън отзивите и коментарите на клиентите, повечето от това, което се знае за вашата марка онлайн, идва директно от вас. Ангажирането с клиенти онлайн и поддържането на активност във форумите помага за генерирането на истински положителни коментари за компанията.

Дайте поглед зад кулисите на вашата компания. Възползвайте се от онлайн присъствието си, като използвате акаунтите си в социалните медии, за да публикувате информация от "кухнята", да покажете екипа си в действие, както и щастливите ви клиенти. Дайте поглед зад кулисите на вашата компания. Възползвайте се от онлайн присъствието си, като използвате акаунтите си в социалните медии, за да публикувате.

Създавайте съдържание за вашата марка. Генерирайте вечнозелено съдържание, което обвързва пътуването на вашата марка с пътуването на клиента. Използвайте своя блог за малък бизнес, за да създадете полезно съдържание, което вдъхновява и добавя стойност за клиентите ви.

Отговаряйте на негативните коментари веднага. Потребителите оценяват, когато марките показват загриженост за удовлетвореността на клиентите и готовност да поемат отговорност за поправяне на грешка.

Никога не плащайте за отзиви. Въпреки че е добре активно да търсите положителни отзиви или препоръки, никога не плащайте за положителни отзиви. Фалшивите отзиви могат да имат обратен ефект и да нанесат допълнителна вреда на вашата репутация.

Очаквайте скоро втора част на материала!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.