Когато се опитвате да привлечете нови клиенти и да изградите своя бизнес, нищо не е по-важно от репутацията на вашата компания. Репутацията е най-мощният лост, който имате в бизнеса.
В нашия забързан свят изглежда, че една грешна стъпка може да унищожи бизнеса дори преди някой да забележи, че това се случва. Някои предприемачи изглежда смятат, че ако просто пренебрегнат онлайн сферата, няма да бъдат наранени от бързия обрат на общественото мнение, пише business.com.
Репутацията на компанията помага за привличането и задържането на клиенти. Опитът на хората с даден бизнес, както и как другите възприемат тези взаимодействия, играят огромна роля в изграждането на репутацията му. Добрата репутация не е просто гордост за вашата компания - тя е необходима за дългосрочното ѝ оцеляване.
Един страхотен продукт или услуга може да предизвика интерес, но страхотната репутация може да ви помогне да се откроите от тълпата. Може дори да е факторът, който кара клиентите да купуват от вас, а не от вашите конкуренти.
Обратно, ако хората имат негативно възприятие за вашия бизнес, те едва ли ще купуват от вас. Те няма да купят от вас и ако са имали предишен негативен опит.
Добрата репутация предоставя на вашата компания няколко предимства. От една страна, това ви дава конкурентно предимство и привлича поддръжници и защитници на марката. Положителната бизнес репутация също създава възможности за растеж и разширяване, тъй като хората и другите компании са по-склонни да работят с марки, на които имат доверие и от които се възхищават.
Какви фактори влияят върху репутацията на вашата компания?
Факторите са три:
Отзиви: Потребителите проучват, преди да направят покупка, а отзивите са лесен начин да получите моментна снимка на бизнеса. Хората могат да коментират опита си с вашия бизнес на различни различни сайтове за прегледи и в социалните медии. Четенето на тези отзиви ви дава страхотна представа за това как хората възприемат вашия бизнес, какво работи добре и какво можете да подобрите.
Отговор на отзивите: Как отговаряте на вашите отзиви е също толкова важно, колкото и самите отзиви. Взаимодействието с хора, които оставят положителни отзиви, показва, че вашата марка цени лоялността на клиентите. Когато получите лош отзив, да предложите да поправите грешката си показва, че ви е грижа - нещо, което потенциално може да промени съзнанието на потенциалните клиенти.
Онлайн присъствие: Вашето присъствие трябва да е последователно във вашия уебсайт, сайтове за прегледи и социални медии - навсякъде, където комуникирате с клиентите си. Отговаряйте на клиенти в социални акаунти, поддържайте онлайн присъствието си актуализирано и като цяло следвайте последователен глас на марката. Потенциалните клиенти ще разпознаят вашите усилия и е по-вероятно да се ангажират с вашия бизнес.
Седем стъпки за изграждане и поддържане на силна репутация на компанията
Спазвайте обещанията си. Ако вашият бизнес даде обещание, светът трябва да свърши, преди да го нарушите. Ако кажете, че изпращате в рамките на 24 часа, вие изпращате в рамките на 24 часа. Ако кажете, че предлагате връщане без въпроси, не задавайте въпроси. Запомнете обаче и че не всички обещания са изрични. Клиентът вярва, че ще получи продукта или услугите, които е закупил, навреме, както и че покупката му си струва това, което е платил. Ако не спазвате това най-важно обещание, репутацията ви ще пострада.
Награждавайте клиентите за положителни взаимодействия. "Клиентът винаги е прав" е грешна концепция. Компаниите, които следват тази поговорка докрай, могат да изразходват ресурсите си в опит да угодят на най-малко рационалните и отдадени клиенти. Какво би било обаче, ако вместо това търговците възнаграждаваха клиенти, с които е удоволствие да се работи? Какво ще стане, ако накрая един такъв клиент чуе, че за вас е било удоволствие да работите с него и затова получава например допълнителни 5% отстъпка? Как това ще промени разговора ви с клиента към по-добро? Как мислите, че този човек би говорил публично за вашия бизнес?
Правете повече от очакваното. Много компании се опитват да включат някаква неочаквана услуга безплатно. Най-лесният начин да подходите към този съвет е да предложите на клиентите това, от което се нуждаят, преди да са го поискали. Например, ако клиент се обади, защото е разочарован, че закупеният от него продукт не работи, не чакайте той да поиска връщане. Вместо това предложете замяна. Ако клиент каже, че услугата е незадоволителна, предложете корекции, преди да е поискал. Не е тайна, че отличното обслужване на клиенти е най-добрият маркетингов инструмент.
Бъдете последователни. Във всички области и платформи, където вашата компания взаимодейства с клиенти, бъдете последователни и бъдете автентични. Ако се опитате да създадете алтернативна личност, тя в крайна сметка ще се провали и хората ще бъдат разочаровани, че сте били студени, пренебрежителни или груби в различна среда.
Ангажирайте аудиторията си. На съвременния пазар, където има толкова много канали, които се конкурират за вниманието на клиентите, вие няма да изградите своята аудитория, като чакате клиентите да дойдат при вас. Трябва да намирате клиентите си там, където са. Ако се поставите в тази среда и работите, за да станете автентичен експерт и ресурс, вие органично ще увеличите аудитория.
Извинете се, ако допуснете грешка. Никоя компания не е перфектна. В един момент вашата компания ще сгреши. Може да кажете нещо нечувствително или да реагирате зле на рецензия, или да се натъкнете на проблем надолу по веригата на доставки. Това, което отличава добрите компании от лошите, е как те се справят с проблемите.
Поемете контрол над репутацията си. Ако трябва да запомните само едно нещо от всички изброени съвети, нека да е следното: вие контролирате собствената си репутация. В никакъв случай не трябва да се чувствате така, сякаш вашият бизнес има добра репутация само когато е перфектен или когато подкупва всички свои клиенти да публикуват добри отзиви в Yelp. Бизнес, който се ангажира с целите си, живее мисията си и спазва обещанията си, ще има добра репутация. Поемете контрола върху репутацията си, като управлявате факторите, които биха ви създали лоша репутация - останалото ще се нареди.