Kaufland цели пълна въглеродна неутралност до 2050 г.

Kaufland цели пълна въглеродна неутралност до 2050 г.

Като един от водещите европейски ритейлъри веригата магазини Kaufland си поставя още по-амбициозни цели в областта на климата и се стреми да постигне нулеви емисии на парникови газове по цялата верига на доставки до 2050 г. За да постигне това, компанията ще работи в тясно сътрудничество със своите доставчици, партньори и селскостопанския сектор.

Това е поредният ангажимент, който компанията поема като част от своята климатична стратегия. В нея е заложена и целта до 2030 г. да се намалят с 80% оперативните емисии на парниковите газове (обхват 1 и 2)* в сравнение с 2019 г.. Към момента Kaufland България е сред страните с най-висок и съвсем близък до целта резултат - 78%.

С тази амбициозна заявка за пълна въглеродна неутралност или нулеви емисии до 2050 г. лидерът в модерната търговия в България ускорява темпото и определя задължителна пътна карта, която включва цялата верига на стойността.

"За да постигнем тази нова цел, ние ще подкрепим нашите доставчици чрез специално разработена платформа, като им предоставяме информационни материали и организираме специализирани събития, които да им помогнат да оценят своя въглероден отпечатък и да си поставят собствени климатични цели. По-голямата част от емисиите на парникови газове не се генерират в магазините, а във вертикалните и хоризонтални вериги за създаване на стойност, като например отглеждането, производството, транспортирането и използването и третирането в края на жизнения цикъл на продаваните продукти. По тези вериги на стойността все още има огромен потенциал за оптимизации, който искаме да освобнодим заедно. Готови сме да разработим съвместни решения с нашите партньори по веригите на доставки, за да увеличим общия си принос към смекчаване измененията на климата. Постигането на нулево нетно потребление до 2050 г. е амбициозна задача, но ние ще се справим с нея заедно", коментира Кремена Георгиева, мениджър "Корпоративна социална отговорност" в Kaufland България.

Краткосрочна цел: 42,4% по-малко емисии от FLAG и 35% по-малко емисии от енергетиката и промишлеността

Като част от групата Schwarz, Kaufland си поставя за цел до 2034 г. да намали с 42,4% емисиите от FLAG (заедно със своите партньори и доставчици - емисии, генерирани по време на отглеждането на продуктите) и с 35% от емисиите Energy & Industry (емисии, генерирани по време на обработката, транспортирането до употребата и рециклирането).

Нашата цел е доставчиците, които са отговорни за 80% от емисиите ни от обхват 3**, да си поставят цел SBTi до 2026 г. За да подпомогне партньорите си, Kaufland използва специализирана платформа, като ги подкрепя по пътя към определяне на собствени цели за намаляване на емисиите въз основа на SBTi.

Към момента 38% от емисиите от обхват 3 на Kaufland се произвеждат от доставчици, които са си поставили цели за намаляване въз основа на SBTi.

*Обхват 1 - Преки емисии от дейността на организацията, например от електроцентрали, собственост на компанията, автомобилни паркове или химически процеси.

*Обхват 2 - Косвени емисии, произтичащи от производството на енергия, доставяна извън организацията, това са главно електричество и топлина.

**Обхват 3 - Косвени емисии, причинени от дейността на компанията, но не под неин контрол, например от доставчици, доставчици на услуги, клиенти или рециклиране (нагоре и надолу по веригата).

"Кауфланд България" е официален партньор на конференцията "Зелена трансформация: Кръгова икономика и устойчиво развитие - хора, материали бизнес модели", организирана от сп. Enterprise.

Зелените технологии и кръговата икономика са в основата на зеления преход, възприет от Европейския съюз като стратегия за трансформиране на икономиката в отговор на климатичните промени и като инструмент за подобряване на ресурсната ефективност. На конференцията "Зелена трансформация: Кръгова икономика и устойчиво развитие - хора, материали бизнес модели" ще научите повече за добрите практики за внедряване на устойчивост в бизнеса и администрацията. Повече за събитието можете да научите на сайта му!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.