След две години изолация желанието за пътуване е се възроди по-силно отвсякога. Това, което се промени, не е дали искаме да пътуваме, а как искаме да го направим.
Пътуващите вече предпочитат самообслужване пред чакането да бъдат обслужени, като се очаква лекота при обслужването с технологии на всяка стъпка от процеса, пише entrepreneur.com.
От онлайн планиране и резервация до безконтактно настаняване и 24/7 цифров портиер - очакванията на днешните ориентирани към технологиите и хигиената пътници бързо ускоряват технологичната революция в индустрията с гостоприемството.
Според доклад на Stayntouch/NYU Tisch Center of Hospitality почти 82% от анкетираните хотели са внедрили поне една нова технология по време на пандемията и/или са планирали такава през 2022 г.
Включването на технологията в ежедневните операции е от съществено значение за минимизиране на човешките грешки, максимизиране на ефективността на обслужването и подобряване на изживяването на гостите. Медията обобщава шест технологични тенденции, които променят туризма.
Геймификация на планирането на пътуването
С елементи от дизайна на игри компаниите могат да превърнат планирането на пътуване от рутинна и досадна задача в истинско удоволствие.
Чрез предизвикателства, награди, мисии, споделяния компаниите могат да се възползват от човешката мотивация. Представете си уебсайт за планиране на пътуване, който предизвиква потребителите да решат пъзел за пътуване, където ще постигнат резултат, ще бъдат класирани в класация и ще получат точки за следващото си пътуване.
Популярната европейска авиокомпания Lufthansa представи Lufthansa Surprise, която позволява на пътниците да избират от девет категории с теми като природа, градове или партита. Дестинацията се разкрива постепенно пред потребителя, след като направи избор на поне седем от дванадесет критерия и то след резервация.
Отвъд новостта, използването на геймификация за онлайн реклама е доказано, че повишава трафика на данни, лоялността на клиентите, осведомеността за марката, генерираното от потребителите съдържание, онлайн ангажираността и приходите.
Турове с виртуална реалност
Трудно е за пътуващите да си представят следващата ваканция. Хотелиерите могат точно да предадат на потенциалните гости чара на своя бутиков хотел на Санторини например. Или пък къщата си в Родопите.
Чрез използването на VR (виртуална реалност) компаниите вече могат да предоставят дигитални обиколки на своите гости. Предимството: VR кара бъдещите пътници да мечтаят за изживяването, преди да пристигнат.
Безконтактно пътуване
Една от най-големите промени в туристическата индустрия е начина, по който мислим за хигиената. Приемането на безконтактни технологии, като самостоятелно регистриране, технологично обновление на стаите, мобилни ключове и цифрови плащания, се увеличи с 66 процента по време на пандемията, според доклада на Stayntouch/NYU Tisch Center of Hospitality. Очаква се тенденцията да се ускори в бъдеще.
Хигиената не е единствената причина, поради която компаниите от туристическия сектор бързат да премахнат човешкия контакт от услугите си. В резултат на предизвикан от пандемията недостиг на работна ръка в хотелиерството преминаха към безконтактно настаняване/напускане, за да намалят зависимостта от персонал.
Може да се очаква в бъдеще да се увеличи приложението на роботи рецепционисти, лицево разпознаване и сканиране, гласов контрол на гостите, роботи асистенти и портиери и други.
Чатбот вместо дигитален портиер
Хотелиерите се стремят да отговорят на изискванията на гостите 24/7. Затова чатботовете стават необходимост. Процентът на хотелиерите, предлагащи чатботове на своите уебсайтове, се очаква да нарасне до над 29% преди края на 2022 г. спрямо 14,5% през 2019 г., според доклада на Stayntouch/NYU Tisch Center of Hospitality.
Чатбот като дигитален портиер означава 24/7 способност да ангажирате потребителите, да отговаряте на техните въпроси и да изпълнявате техните заявки.
IoT за контрол на стаята и персонализиране
С тенденцията към ефективност, устойчивост и персонализиране IoT (интернет на нещата) дава възможност на хотелиерите да бъдат в крак с технологичните новости. Когато е инсталирана в хотелска стая или краткосрочно отдавана под наем, IoT технологията позволява на гостите да персонализират настройките на стаята, като стайна температура и осветление. Те дори могат да намалят консумацията на енергия чрез автоматично изключване на осветлението, когато никой не използва стаята.
Интернет на нещата позволява на хотелиерите не само да приспособят изживяването към нуждите на гостите, но и да ги предвидят, защото технологията събира сложни данни и създава интуитивни пространства.
Услуги, базирани на местоположение
Днешното пътуване е свързано с персонализирани, локализирани преживявания и хотелиерите могат да използват услуги, базирани на местоположение, за да ги създават. Виждайки местоположението на госта чрез неговия смартфон, хотелиерските компании могат да предложат по-интуитивни местни препоръки. Без да се нуждаят от помощ от персонала, гостите имат незабавен достъп до местна информация, като например най-близкия магазин за хранителни стоки или най-доброто заведение наблизо.
Местоположението на госта може също да подобри ежедневните усилия за маркетинг и удовлетворение. Персоналът може да изпраща специални оферти до мобилните устройства на гостите, когато са близо до хотелския спа център например.
Хотелиерската индустрия няма как да очаква връщане към нормалност след преживяната пандемия. Днешният пътник иска повече безконтактно и безрисково обслужване, затова технологиите в сектора стават все по-важни.