Пет тенденции в изкуствения интелект през 2021 г.

Пет тенденции в изкуствения интелект през 2021 г.

Алън Тюринг се смята за "бащата" на изкуствения интелект. Той формира идеята и математическите и логически разсъждения зад концепцията за машинен интелект, при който машините и компютрите ще могат да възпроизвеждат поведението на хората и техния интелект. Неговият доклад "Изчислителни машини и интелигентност" очертава логиката му за началото на изкуствения интелект.

Седемдесет години по-късно сме в свят, в който компютрите могат да разговарят с хората, макар и с ограничения, но напредваме все повече към изкуствения интелект.

През 2020 г. видяхме две големи постижения в надпреварата за истински изкуствен интелект, пише онлайн изданието kdnuggets.com. OpenAI представи GPT-3, а DeepMind на Google пусна AlphaFold 2. И двете организации се надпреварват да изследват, създават и развиват ролята на изкуствения интелект в нашето общество.

Взаимодействието човек-компютър вече е една стъпка напред благодарение на GPT-3, който позволява разговор с компютри по по-специализирани теми. За AlphaFold 2 2020 г. беше годината, в която светът беше погълнат от пандемията COVID-19 и стотици фармацевтични гиганти се впуснаха в мисията да разработят ваксина. AlphaFold 2 може да помага на учените да разбират болестите по-бързо на молекулярно ниво, което ще помогне за спасяването на бъдещи животи.

Какви ще бъдат тенденциите при изкуствения интелект през 2021 г.? Изданието обобщава пет от тях.

Гласов и езиков изкуствен интелект

През 2020 г. видяхме, че икономиките, предприятията и училищата спират. Бизнесът трябваше да приеме отдалечена работна структура за броени дни или седмици, за да се справи с бързото разпространение на пандемията от COVID-19. Това създаде нов фокус върху гласовия и езиков изкуствен интелект, за да се намали влиянието на технологията, базирана на докосване.

Изкуственият интелект и облакът

Изкуственият интелект и облакът се съчетават успешно в днешните технологични начинания. Дигиталните асистенти като Apple Siri, Google Home и Amazon Alexa са проникнали във всеки аспект от живота ни, от индустрии до общности и дори домовете ни. Задачи като поръчка онлайн, използване на домакински уреди, уговаряне на среща, слушане на музика, задаване на въпрос и дори комуникация вече могат да се извършват с помощта на цифрови асистенти, създадени с помощта на изкуствен интелект и облачни ресурси.

За бизнеса облачните изчисления предлагат възможност за мащабиране на операциите по ефективен начин. Изчислителните ресурси могат да се репликират с едно щракване на бутон, за да се мащабират според нуждите. Допълнителна памет и по-бързи процесори могат да бъдат добавени бързо; големи количества данни могат да се използват в една база данни, като просто се осигури повече памет; новият софтуер може да бъде тестван и използван в една организация по-ефективно.

Облачните услуги като IBM Cloud Computing, Amazon Web Services, Google Cloud и Microsoft Azure предлагат предварително обучени и готови за използване машинно обучение, задълбочено обучение и други модели на изкуствен интелект, алгоритми и услуги за бизнеса, които да използват в процеса на анализ на данни. Това дава възможност дори на малкия бизнес да осъществи достъп до мощни модели.

Изкуственият интелект и Martech

Martech е комбинацията от маркетинг и технологии за постигане на маркетингови цели и задачи. В миналото маркетингът се разглеждаше като център за данни на организацията, тъй като работата на този отдел е да събира, организира и превежда данни за клиентите на вътрешните заинтересовани страни. Тъй като технологиите напредват, сега е лесно маркетингът да бъде изведен на следващо ниво.

Днес системи за дигитален маркетинг, разговорен изкуствен интелект, чатботове и други услуги са широко разпространени.

Носими устройства, IoT, сензорни технологии, бисквитки за проследяване на интернет и уебсайтове и други помагат на компаниите да събират огромни количества данни от ежедневните потребители, които след това могат да се използват за по-добро разбиране на потребителското поведение и за създаване на нови продукти и услуги.

Тъй като нарастват опасенията относно поверителността, компаниите ще търсят нови пътища за преследване на маркетинговите си цели, за да могат да продължат да проследяват поведението на потребителите.

Изкуственият интелект и здравеопазването

2020 г. беше годината, в която светът се сблъска с най-лошата пандемия от един век. Здравният сектор навсякъде по света е на ръба на колапса. С използването на изкуствен интелект болниците и системите за здравеопазване ще се стремят да автоматизират определени задачи, като триаж и диагностика на пациентите, или да оценяват медицинското състояние на своите пациенти. Това може да ограничи излагането на болести, да даде приоритетни грижи на онези, които се нуждаят най-много от тях, и да посочи аномалии, отстраняването на които може да доведе до по-добра профилактика на заболяванията, наред с други неща.

Изкуствен интелект и киберсигурност

Киберсигурността е в центъра на вниманието през последните няколко години. Има много публични съобщения за хакери, които проникват в големи компании и крадат чувствителна информация за клиенти и вътрешна информация. Тези атаки ще продължат да се увеличават.

Използвайки изкуствен интелект, алгоритмите могат да дешифрират модел на поведение и нормалност. След като бъде открито подозрително поведение, то може да ни предупреди или да попречи на нападателя да продължи по-нататък. Това може да се приложи към компания или отделен потребител.

Обучението на алгоритмите за изкуствен интелект, за да научат поведението на потребителите, може да помогне за предотвратяване на нелегален достъп до данни и до умни домове. Използването на домашни устройства е удобно, но също така прави хората уязвими на кибератаки. Изкуственият интелект може да помогне за намаляване на подобни рискове.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.