Онлайн поверителност: 7 от 10 души биха дали лични данни в замяна на код за отстъпка

Онлайн поверителност: 7 от 10 души биха дали лични данни в замяна на код за отстъпка

Онлайн поверителността влезе в светлината на прожекторите през последните години, както никога досега. В резултат на това технологичните корпорации трябва да се приспособят към променящия се дигитален маркетингов пейзаж, тъй като потребителите искат все по-голяма поверителност на личните им данни.

Atlas VPN констатира, че 73% от потребителите биха предоставили поне един личен детайл на приложение или уебсайт в замяна на код за отстъпка от 20 долара. Освен това 52% от хората вярват, че няма такова нещо като онлайн поверителност.

Данните са от проучването "Tinuiti A Marketer's Guide to Consumer Sentiment Towards Online Privacy" за 2022 г. Проучването е направено сред 1000 американски потребители на възраст 18 и повече години на 9 февруари 2022 г. и разкрива нагласите, които формират онлайн поведението и предпочитанията около онлайн поверителността.

Близо две трети (64%) от потребителите биха споделили с готовност своя имейл адрес в приложение или уебсайт, за да получат код за отстъпка от 20 долара. Ако имейл адресът не съдържа вашата лична информация, предоставянето му на уебсайт не нарушава поверителността ви. Освен това някои хора може да използват и други имейли, а не основните им, за да се регистрират в уебсайтове и да защитят данните си.

Около един на всеки трима (31%) клиенти доброволно биха посочили пълното си име, за да получат код за отстъпка. Ако уебсайтът бъде хакнат обаче, имената на тези хора ще изтекат онлайн. По-късно хакерите могат да използват личната информация на дадено лице, за да създадат персонализирани фишинг имейли, за да ги подмамят да предоставят повече данни.

Почти един от четирима (23%) потребители би заменил телефонния си номер за код за отстъпка от 20 долара. Киберпрестъпниците могат да се насочат към изтеклия телефонен номер на лицето с измамни атаки и измамни обаждания. Освен това те биха могли също да пренасочват многофакторни кодове за удостоверяване към себе си, само като знаят номера на лицето и други лични данни.

Само 16% от клиентите биха дали домашния си адрес в замяна на код за отстъпка от 20 долара.

От друга страна, 27% не биха предоставили никакви лични данни за купон от 20 долара.

Потребителите искат технологичните компании да предоставят отлична защита на поверителността в социалните им решения. Злоупотребата с търговски данни не е основна грижа в сравнение с престъпното поведение като кражба на данни.

Потребителите вярват също така, че правителството трябва да надхвърли превенцията на престъпността, за да регулира дигиталната реклама.

Един от всеки пет (20%) потребители вярва, че има контрол върху своите цифрови данни. В същото време 29% от хората харесват, когато дигиталните реклами, които виждат, са подходящи за тях.

Повече от половината - 52%, от клиентите смятат, че няма такова нещо като онлайн поверителност.

Много хора вярват, че други институции трябва да направят повече, за да защитят своята онлайн поверителност. Например 43% от потребителите смятат, че правителството трябва да гарантира по-добра дигитална поверителност, докато 55% желаят частните компании да направят повече за тяхната анонимност.

Интересното е, че 38% от клиентите смятат, че мобилният им телефон слуша разговорите им и предлага да купуват продукти въз основа на това, което чува.

Онлайн поверителността зависи много от подхода на големите технологични компании към нея. Хората обаче могат да направят повече, за да контролират собствената си поверителност, например да използват VPN и рекламни блокери, които намаляват цифровия отпечатък.

От съществено значение за защитата на поверителността онлайн е всеки потребител да внимава къде си дава данните и кой ги обработва.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.