През 2027 г. корпоративните разходи за генеративни AI решения в световен мащаб ще достигнат 151,1 милиарда долара. Увеличението се предвижда да е почти осем пъти спрямо общия им размер през 2023 г., според International Data Corporation.
Почти три четвърти от главните изпълнителни директори са съгласни, че генеративният изкуствен интелект (AI) е "основен инвестиционен приоритет" според проучване на KPMG, цитирано от CNBC и Insider Intelligence.
Според същото проучване повече от половината изпълнителни директори харчат повече пари за нови технологии, отколкото за обучение на настоящите служители.
Въпреки че генеративният AI има потенциала да повиши ефективността на бизнеса и да подобри пътя на клиентите, 71% от ръководителите на предприятия в САЩ смятат, че компаниите трябва да установят етични стандарти за използването на AI и машинно обучение, според проучване на Deloitte от март 2023 г.
Друго проучване, осъществено от IBM, показва, че 86% от възрастните по света искат AI да им помага при проучване на продукти или информация. Около 82% искат AI да им помогне да получат услуги, отговори или решения на проблеми.
Близо три четвърти от маркетолозите вярват, че AI може да им помогне да разберат по-добре нуждите на клиентите, като ги доближат до желаното клиентско изживяване, според Sitecore.
Използването на AI инструменти за разрешаване на проблеми с обслужването на клиентите - чрез предлагане на по-бързи и по-точни отговори на повече езици например - може да подобри процента на задържане и да превърне купувачите в защитници на марката.
Въпреки това 43% от професионалистите в областта на клиентското преживяване и контактните центрове по света са загрижени, че внедряването на AI има риск да предостави на клиентите грешна информация, според данни на CallMiner.